Bolków, Chocianów, Chojnów, Gaworzyce, Głogów, Grębocice, Jawor, Krotoszyce, Kunice, Legnica, Legnickie Pole, Lubin, Męcinka, Miłkowice, Mściwojów, Paszowice, Pielgrzymka, Polkowice, Prochowice, Przemków, Radwanice, Rudna, Ruja, Ścinawa, Wądroże Wielkie, Zagrodno, Złotoryja

Korytarze Wodorowe Europy w LSSE

LEGNICA. Legnicka Specjalna Strefa Ekonomiczna, Stowarzyszenie Dolnośląska Dolina Wodorowa oraz włoska firma doradcza, Bosetti Global Consulting, zorganizowały Międzynarodową Konferencję – Korytarze Wodorowe Europy, która zakończyła się sukcesem. Centrum Konferencyjne LSSE zgromadziło wielu ekspertów, przedsiębiorców, przedstawicieli samorządów i firm z różnych krajów, którzy wymieniali się pomysłami oraz doświadczeniami z zakresu tematyki wodoru. Spotkanie w Legnicy było też okazją do zawarcia nowych kontaktów biznesowych. Patronat honorowy nad wydarzeniem objęła Ambasada Republiki Włoskiej w Warszawie.

Korytarze Wodorowe Europy w LSSE

Konferencja skierowana była do przedstawicieli instytucji publicznych, firm z branż transportowej, energetycznej i innych zainteresowanych tematyką wodoru.

– Wodór jako nośnik energii może być wszechstronnie wykorzystywany i jest niezbędny w procesie transformacji w kierunku gospodarki zeroemisyjnej w wielu gałęziach przemysłowych. Obecnie znajduje swoje zastosowanie m.in. w branży chemicznej czy przemyśle rafineryjnym, ale odgrywa ważną rolę również w produkcji półprzewodników. Intel planuje wybudować na terenach oddziaływania LSSE zakład półprzewodników, który wygeneruje docelowo nawet 10 tysięcy nowych miejsc pracy. Będziemy wysyłać z Dolnego Śląska na cały świat nie podzespoły, a finalny produkt. Bardzo się cieszę, że to właśnie w Centrum Konferencyjnym Legnickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej możemy rozmawiać o wodorze i wspólnie zastanowić się nad jego przyszłością nie tylko w Polsce, ale też w Europie i na świecie – mówi Przemysław Bożek, prezes Legnickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej.

Podczas konferencji odbyły się dwa panele dyskusyjne. Pierwszy dotyczył europejskich projektów wodorowych w korytarzach transportowych, a drugi – krajowych inicjatyw wodorowych w korytarzach transportowych dróg i rzek. W harmonogramie znalazły się także rozmowy na temat wsparcia funduszy dla korytarzy wodorowych, które dotyczyły m.in.: dostępnych źródeł finansowania, warunków uzyskania dofinansowania, zaprezentowano również przykłady projektów wodorowych, które otrzymały pomoc finansową.
– Dolnośląska Dolina Wodorowa organizuje już drugą taką konferencję. Jeżeli chodzi o jej wymiar, to w tym roku jest międzynarodowa pt. „Korytarze Wodorowe”, które są niezwykle istotne do tego, żeby rynek wodoru miał szansę się rozwinąć i aby Polska na tym skorzystała, budując właśnie takie korytarze wraz z naszymi sąsiadami – dodaje Agnieszka Spirydowicz, dyrektor ds. rozwoju Stowarzyszenia Dolnośląska Dolina Wodorowa.

Oprócz wysłuchania prezentacji ekspertów, uczestnicy mieli okazję do spersonalizowanych spotkań w formule speed dating, które umożliwiły efektywną wymianę kontaktów i nawiązanie nowych relacji biznesowych.

Spotkania przy stolikach rotacyjnych (B2B) – dla ok. 8 przedstawicieli instytucji i firm przy jednym stoliku, których celem było zawarcie w krótkim czasie nowych relacji biznesowych. Przewidywany czas dla każdego uczestnika wynosił ok. 2 min. Spotkania stolikowe zorganizowane były w sposób rotacyjny tak, aby każdy miał możliwość i czas na wzajemne zapoznanie się. Poszczególni dostawcy ściślejsze kontakty mogli nawiązać w części networkingowej.

Spotkania dwustronne (1to1) – z włoskimi firmami technologicznymi sektora wodoru, podczas których przedstawiciele samorządów i firmy mogli zapoznać się z delegacjami poszczególnych organizacji eksperckich, wyrażając swoje indywidualne potrzeby.

Programy powyższych spotkań odbywały się w innowacyjnej formule B2B Smart Mixer®, stworzonej przez Bosetti Global Consulting. Program ten daje możliwość uzyskania ponad 100 kontaktów biznesowych w ciągu jednego dnia spotkań.

W ramach organizowanej konferencji zaprezentowano również innowacyjny autobus elektryczny o nazwie PILEA. Spółka ARP E-VEHICLES posiada w swojej ofercie pojazd oparty na polskiej myśli technicznej, od samego początku zaprojektowany jako elektryczny i wykonany w ponad 60% z polskich komponentów. Jest zeroemisyjny, przyjazny środowisku, a dzięki silnikowi elektrycznemu – cichy i ekologiczny.

Polska jest trzecim co do wielkości producentem wodoru w Unii Europejskiej.

Powiązane wpisy