Bolków, Chocianów, Chojnów, Gaworzyce, Głogów, Grębocice, Jawor, Krotoszyce, Kunice, Legnica, Legnickie Pole, Lubin, Męcinka, Miłkowice, Mściwojów, Paszowice, Pielgrzymka, Polkowice, Prochowice, Przemków, Radwanice, Rudna, Ruja, Ścinawa, Wądroże Wielkie, Zagrodno, Złotoryja

Legnicka Henrykówka najlepsza w kosmicznej przygodzie z KGHM Polska Miedź S.A

LUBIN. 57 tys. zadań, setki uczniów, nauka przez zabawę – zakończyła się gra edukacyjna przygotowana przez KGHM Polska Miedź S.A. dla uczniów 9 szkół patronackich objętych programem „Kompetentni w branży górniczo – hutniczej” w Zagłębiu Miedziowym. Najlepsi otrzymali nagrody i upominki. – Dziękuję uczniom szkół patronackich KGHM za udział w tym wyjątkowym projekcie. Multimedialna zabawa była znakomitą możliwością do wzmocnienia umiejętności uczestników a także poznania naszej firmy. Kompetencje techniczne to przyszłość, a my stawiamy na wykwalifikowane kadry i rozwój naszych przyszłych pracowników – powiedział Marcin Chludziński, Prezes Zarządu KGHM Polska Miedź S.A.

Legnicka Henrykówka najlepsza w kosmicznej przygodzie z KGHM Polska Miedź S.A

Magdalena Wróbel – dyrektor naczelna ds. zarządzania zasobami ludzkimi w KGHM Polska Miedź S.A. dodała, że inicjatywa to kolejny etap zaangażowania firmy w dbałość o kadry już na poziomie szkół średnich. W roku szkolnym 2020/2021 w programie „Kompetentni w branży” uczestniczy ponad 1900 uczniów.

Najlepsi gracze i przedstawiciele szkół otrzymali od KGHM dyplomy z gratulacjami i nagrody. Wynik szkoły był obliczany jako średnia punktów zdobyta przez gracza z danej szkoły. Oznaczało to, że liczyła się jakość grania, a nie ilość zalogowanych uczestników. Liczyło się to, co jest kluczem w dążeniu do celu i osiąganiu ponadprzeciętnych wyników, czyli wytrwałość, konsekwencja, systematyczna nauka i wiedza zdobyta podczas gry. Szkołami, których uczniowie okazali się najbardziej zaangażowani przez całą grę były szkoły:

I miejsce za udział w wirtualnej grze otrzymał Zespół Szkół Technicznych i Ogólnokształcących w Legnicy
II miejsce zajął Zespół Szkół im. Narodów Zjednoczonej Europy w Polkowicach
III miejsce zdobył Zespół Szkół Mechanicznych w Bolesławcu

Projekt dla uczniów szkół patronackich został zrealizowany pod patronatem Ministerstwa Edukacji i Nauki. Wiceminister Marzena Machałek doceniła grę przygotowaną przez KGHM.

– Wszelkiego typu wsparcie, w tym programy edukacyjne dla uczniów to bardzo potrzebne rozwiązania. Najważniejsza jest współpraca, która pomoże przewidzieć jakie kompetencje przydadzą się uczniom w danym regionie. KGHM to największy pracodawca na Dolnym Śląsku, więc zawody związane z przemysłem miedziowym zasługują na szczególną uwagę – mówiła Marzena Machałek.

Gra edukacyjna dla uczniów z Zagłębia Miedziowego była trwającą kilka miesięcy przygodą w wirtualnej, kosmicznej przestrzeni, w bliźniaczym do ziemskiego układzie planetarnym. Miedziowy wszechświat był zapełniony zadaniami związanymi z KGHM. Młodzież ze szkół patronackich zrealizowała zadania dotyczące m.in. wiedzy o ekologicznych inwestycjach Spółki, o górniczych i hutniczych tradycjach czy samej produkcji miedzi. W grze była sprawdzana również wiedza z zakresu nauk ścisłych, bardzo potrzebnych w przemyśle wydobywczym. Dodatkowo – zadania pozwalały rozwijać kompetencje interpersonalne, które okazują się być kompetencjami przyszłości – asertywność, umiejętność komunikacji oraz podejmowania decyzji.

W grze edukacyjnej kompetentniwbranzy.pl łącznie wzięło udział ponad 650 uczniów z Zagłębia Miedziowego. Uczestnicy spędzili łącznie 2 tys. 400 godzin edukacyjnych oraz wykonali ponad 57 tysięcy zadań w miedziowym wszechświecie.

Po zakończeniu wydarzenia zwycięzcy mieli możliwość sterowania dronami oraz przejazdu samochodem elektrycznym.

W Zagłębiu Miedziowym funkcjonuje 9 zespołów szkół z klasami pod patronatem KGHM. Program „Kompetentni w branży górniczo-hutniczej”, promujący kompetencje zawodowe, został uruchomiony w 2018 roku.

Powiązane wpisy