Bolków, Chocianów, Chojnów, Gaworzyce, Głogów, Grębocice, Jawor, Krotoszyce, Kunice, Legnica, Legnickie Pole, Lubin, Męcinka, Miłkowice, Mściwojów, Paszowice, Pielgrzymka, Polkowice, Prochowice, Przemków, Radwanice, Rudna, Ruja, Ścinawa, Wądroże Wielkie, Zagrodno, Złotoryja

Czteropasmówką pojedziemy z Prochowic do Lubina i Wrocławia

PROCHOWICE/LUBIN. Przybędzie nowych dróg w woj. dolnośląskim w ramach Rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych 2030. To co mieszkańców interesuje bardzo to przebudowa i rozbudowa drogi nr 94 : Wrocław - Środa Ślaska -Prochowice - Lubin. Ta inwestycja jest priorytetem dla rządu premiera Morawieckiego a w szczególności dla ministra Krzysztofa KUBOWA - mieszkańca Lubina-  szefa gabinetu politycznego premiera, który mocno "lobbował" za tą tak potrzebna w naszym regionie inwestycją. - Realizacja tej inwestycji otworzy nowe możliwości dla rozwoju gospodarczego Prochowic i naszej gminy. Inwestorzy, z którymi rozmawiam najczęściej pytają właśnie o warunki komunikacyjne naszej gminy i skomunikowanie z innymi dużymi miastami regionu. Rozbudowa drogi nr 94 sprawi iż inwestorzy jeszcze bardziej zechcą inwestować na naszych terenach - przyznaje burmistrz Prochowic Alicja SIELICKA. - Ale co ważne ulegnie poprawie stan bezpieczeństwa podróżujących drogą nr 94.

Zdradźmy iż w planach rządu jest aby już pod koniec tej dekady droga nr 94 była drogą dwupasmową w obu kierunkach i w Lubinie łączyła się z S-3. 

Podniesienie drogi krajowej z Lubina do Wrocławia do rangi klasy „S” to wybudowanie dodatkowych pasów ruchu, po dwa po obu stronach. Inwestycja pochłonie 2,5 mld zł i stanie się doskonałą alternatywą wobec autostrady A4.

Czteropasmówką pojedziemy z Prochowic do Lubina i Wrocławia

-  Przede wszystkim to wielkie podziękowania dla pana premiera Mateusza Morawieckiego, ministra infrastruktury Andrzeja Adamczyka, ponieważ decyzje, które zostały podjęte w ostatnim czasie dotyczące inwestycji drogowych na Dolnym Śląsku, pozwoli jeszcze bardziej intensywnie rozwijać nasz wspaniały region. Podniesienie do klasy S, drogi krajowej 94/36 pozwoli jeszcze bardziej skomunikować aglomerację wrocławską z Zagłębiem Miedziowym. Nowa droga to kilometry nowych możliwości dla przedsiębiorców, którzy będą ten odcinek budować, ale także dla nowych inwestorów, którzy wzdłuż tego odcinka będą chcieli ulokować swoje inwestycje. Ta droga pozwoli na uwolnienie ogromnych obszarów pod inwestycje, to także spełnienie pewnych oczekiwań samorządowców. My nie budujemy dróg na pokaz, my budujemy drogi dla mieszkańców, z których codziennie korzystają mieszkańcy Dolnego Śląska, chociażby dojeżdżając do pracy. Budujemy Dolny Śląsk silny, dzięki wiarygodności rządu Prawa i Sprawiedliwości, ale także dzięki dobrej współpracy, powiedziałbym – modelowej współpracy między rządem a samorządem – mówił na konferencji prasowej w Dolnośląskim Urzędzie Wojewódzkim minister Krzysztof Kubów, szef Gabinetu Politycznego Prezesa Rady Ministrów.

Premier Mateusz Morawiecki zaprezentował Rządowy Program Budowy Dróg Krajowych 2030, który przewiduje dokończenie sieci autostrad i dróg ekspresowych w Polsce. Dzięki nowym środkom, w naszym województwie zrealizowane zostaną kolejne odcinki nowoczesnych dróg. To m.in.: S3 Kazimierzów – granica Państwa - ok. 46 km, A4 rozbudowa odc. Wrocław – Krzyżowa – 116 km, czy S8 Kłodzko – Wrocław - ok. 87 km. Rządowe środki na budowę dróg zmieniają oblicze naszego regionu!

Nadrzędnym celem jest dokończenie całej sieci autostrad i dróg ekspresowych w Polsce, czyli brakujących odcinków S10, S11, S12, S16, S74, przygranicznego odcinka A2 czy budowa Beskidzkiej Drogi Integracyjnej S52. Dzięki temu, wszystkie polskie regiony zostaną połączone siecią szybkich dróg

W ciągu ostatnich 5 lat mapa drogowa w naszym kraju zwiększyła się o ponad 40%. Dzięki temu po Polsce jeździ się dzisiaj bezpieczniej i bardziej komfortowo. Kierowcy mogą poruszać się w sposób nieprzerwany lub prawie nieprzerwany takimi drogami, jak: S51, S3 od Szczecina przez Zieloną Górę do Legnicy, S5 od Wrocławia przez Poznań do Bydgoszczy, S6 od Szczecina do Koszalina, S8 od Wrocławia przez Warszawę do Białegostoku czy S17 od Warszawy do Lublina.

Realizacja inwestycji objętych programem pozwoli do końca 2023 r. na osiągniecie 90% łącznej planowanej długości autostrad (wraz z A50) oraz 55% dróg ekspresowych.

Budowa obwodnic

Program Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023 zakłada również budowę 43 obwodnic w ciągach dróg krajowych. Zakończona została budowa 20 z tych obwodnic – to m.in. budowa obwodnicy Wałcza S10, obwodnicy Szczecinka S11, obwodnicy Jarocina S11, obwodnicy Ostrowa Wielkopolskiego S11, obwodnicy Inowrocławia dk nr 15/25, obwodnicy Olsztyna dk nr 16, obwodnicy Sanoka dk nr 28, obwodnicy Góry Kalwarii dk nr 50 czy obwodnicy Stalowej Woli i Niska dk nr 77. W tym roku do tej listy dołączą jeszcze obwodnice: Kępna S11, Tomaszowa Lubelskiego S17, Łańcuta dk nr 94 czy Niemodlina dk nr 46.

Jakie odcinki dróg zostaną zrealizowane w naszym regionie?

Dzięki rządowym środkom, w województwie dolnośląskim powstały dotychczas nowoczesne drogi na następujących odcinkach: S5 pomiędzy Wrocławiem a Korzeńskiem, S3 Lubin – Legnica – Jawor – Bolków, w tym obwodnica Lubina oraz obwodnica Bolkowa w ciągu dróg krajowych nr 3 i 5.

To jednak nie koniec. Dzięki Rządowemu Programowi Budowy Dróg Krajowych 2030, w województwie dolnośląskim powstaną m.in.:

S3 Kazimierzów – granica Państwa - ok. 46 km,

S8 Kłodzko – Wrocław - ok. 87 km,

S5 Sobótka – Bolków - 50 km,

A4 rozbudowa odc. Wrocław – Krzyżowa – 116 km,

dalsza rozbudowa A4 od Wrocławia do Tarnowa, w tym odc. o długości ok. 29 km na terenie woj. dolnośląskiego

rozbudowa drogi krajowej nr 94 Wrocław – Lubin - 60 km.

Powiązane wpisy