Bolków, Chocianów, Chojnów, Gaworzyce, Głogów, Grębocice, Jawor, Krotoszyce, Kunice, Legnica, Legnickie Pole, Lubin, Męcinka, Miłkowice, Mściwojów, Paszowice, Pielgrzymka, Polkowice, Prochowice, Przemków, Radwanice, Rudna, Ruja, Ścinawa, Wądroże Wielkie, Zagrodno, Złotoryja

Rozpoczął się remont peronu w Ścinawie

ŚCINAWA. Ekipy budowlane na zlecenie PKP Polskie Linie Kolejowe rozpoczęły remont peronu 1 w Ścinawie, w ramach całego przedsięwzięcia odnowione zostaną również przejście pod torami oraz zadaszenie nad schodami. Już w kwietniu minionego roku PKP PLK podpisały umowę na modernizację peronu w naszym mieście, kontrakt opiewa na kwotę blisko 5 mln zł brutto. Przedmiotowa inwestycja jest elementem rządowego programu, który kilka lat temu ogłosił prezydent RP Andrzej Duda. W związku z prowadzonymi pracami zmianie uległa obsługa pasażerów: pociągi jadące w kierunku Głogowa i Zielonej Góry zatrzymują się na niezadaszonej części peronu 1, z kolei składy jadące do Wrocławia przy peronie 2.

Rozpoczął się remont peronu w Ścinawie

Tzw. „Program Przystankowy 2020-2025” realizowany w skali całego kraju zakłada powstanie od podstaw 100 przystanków  na sieci kolejowej PKP PLK, w miejscach gdzie wcześniej ich nie było, a ponadto wyremontowanie, przywrócenie do pełnej sprawności oraz przeprowadzenie prac modernizacyjnych związanych m.in. z poprawą dostępność dla osób niepełnosprawnych  na kolejnych 100 obiektach.

Na Dolnym Śląsku program dotyczy 11 lokalizacji, w tym Ścinawy. Rozpoczęta w naszym mieście inwestycja zakłada wydłużenie do 300 metrów peronu 1 , co ma pozwolić na obsługę wszystkich pociągów  dalekobieżnych i najdłuższych składów pasażerskich. Ponadto wymieniona zostanie cała nawierzchnia przystanku kolejowego, a podróżnych osłaniać będzie nowa wiata. Niestety zlecenie spółki PKP PLK w ogóle nie obejmuje remontu peronu 2, jak również budowy wind przy podziemnym przejściu pod torami.

Obecnie pasażerowie wyjeżdżający w stronę Głogowa i Zielonej Góry wsiadają do pociągów na skraju remontowanego przystanku kolejowego – niezadaszona część peronu 1, około 300 metrów od dworca PKP, zgodnie z poniższą mapą, gdzie inwestor wydzielił i zabezpieczył przejście dla podróżnych. Z kolei osoby jadące w stronę Wrocławia wsiadają z peronu 2, do którego prowadzi przejście pod torami.

- Cieszę się, że po wielu latach główny peron  w Ścinawie zostanie wyremontowany, jednocześnie ubolewam, bo tak ważna dla naszej społeczności inwestycja nie uwzględnia szczególnych potrzeb niepełnosprawnych pasażerów. Z tego co pamiętam na etapie ogłaszania przedmiotowego programu mówiło się właśnie o dostosowaniu obiektów do osób ze specjalnymi potrzebami. Oczywiście będziemy jeszcze apelować do inwestora, tj. państwowej spółki PKP PLK, by rozważyć montaż wind przy przejściu pod torami ?, ponieważ schody stanowiły będą nadal barierę nie do pokonania dla osób na wózkach i z trudnościami w poruszaniu – komentuje burmistrz Krystian KOSZTYŁA.

Niestety póki co, mimo systematycznych apeli ze strony władz lokalnego samorządu, nie ma konkretnych informacji co do remontu budynku dworca w Ścinawie, za który odpowiada inna państwowa spółka, tj. Nieruchomości PKP S.A.

Budynek znajduje się co prawda w wykazie czynnych dworców, jednak jak dotąd nie znalazł się na liście obiektów objętych rządowym Programem Inwestycji Dworcowych. PKP nie wyklucza ujęcia obiektu w Ścinawie w przyszłych planach inwestycyjnych spółki.

Powiązane wpisy