Bolków, Chocianów, Chojnów, Gaworzyce, Głogów, Grębocice, Jawor, Krotoszyce, Kunice, Legnica, Legnickie Pole, Lubin, Męcinka, Miłkowice, Mściwojów, Paszowice, Pielgrzymka, Polkowice, Prochowice, Przemków, Radwanice, Rudna, Ruja, Ścinawa, Wądroże Wielkie, Zagrodno, Złotoryja

Przebudują drogę z Lubina do Wrocławia (FOTO)

LUBIN. Przedstawiciele GDDKiA oddział Wrocław, Ministerstwa Infrastruktury i firmy, która przygotuje opracowanie podpisali umowę dotyczącą przebudowy drogi krajowej 94 i 36 na trasie Wrocław - Lubin. W Lubinie podczas tego wydarzenia obecni byli przedstawiciele wszystkich samorządów z regionu w tym prezydenci Lubina, Legnicy i Głogowa.

Przebudują drogę z Lubina do Wrocławia (FOTO)

Będzie to droga szybkiego ruchu z dwoma psami w każdą stronę. 2,5 mld złotych – tyle wstępnie ministerstwo planuje przekazać na rozbudowę dróg 94 i 36. Przetarg zostanie ogłoszony dopiero, gdy opracowana zostanie dokumentacja i uzyskane będą wszelkie pozwolenia, w tym środowiskowe.

- Rozwój infrastruktury drogowej to jeden z priorytetów. W województwie dolnośląskim mamy w ostatnich latach do czynienia z ogromnym procesem inwestycyjnym. W tej chwili koncentrujemy się na dokończeniu drogi S3 na południu, na wydłużeniu S5 i S8 i nad rozbudową A4, która będzie rozbudowana nie tylko tu, ale też w Małopolsce, na Śląsku i w Opolskim. Równie ważna jest rozbudowa infrastruktury między Zagłębiem Miedziowym, a aglomeracją wrocławską. Wiem, że drogi 94 i 36 są mocno obciążone ruchem również tranzytowym i sprawiają duże niebezpieczeństwo. Dlatego podjęliśmy decyzję, aby rozbudować tę trasę, poprawić jej parametry, zwiększyć jej przepustowość, aby zapewnić bezpieczeństwo tym, którzy przemieszczają się między Lubinem a Wrocławiem – mówił w Lubinie Rafał Weber, wiceminister infrastruktury.

- 13 lipca 2022 minister podpisał program inwestycji dla tej drogi. 31 sierpnia ogłosiliśmy przetarg na pierwsze prace projektowe, a dziś podpisujemy umowę na opracowanie Studium Techniczne Ekonomiczno-Środowiskowego z elementami koncepcji programowej dla rozbudowy DK 94 i 26 między Wrocławiem i Lubinem. Celem tego opracowania jest znalezienie optymalnego rozwiązania dla tej drogi. Będzie ona dwujezdniowa w każdym kierunku po dwa pasy, z węzłami bezkolizyjnymi i rozwiązaniami obejść miejscowości - dodawała Lidia Markowska dyrektor GDDKiA oddział Wrocław.

Przy podpisaniu umowy obecni byli włodarze Legnicy, Lubina, Głogowa oraz samorządowcy z gmin i powiatów lubińskiego, legnickiego, polkowickiego i średzkiego.

Powiązane wpisy