Bolków, Chocianów, Chojnów, Gaworzyce, Głogów, Grębocice, Jawor, Krotoszyce, Kunice, Legnica, Legnickie Pole, Lubin, Męcinka, Miłkowice, Mściwojów, Paszowice, Pielgrzymka, Polkowice, Prochowice, Przemków, Radwanice, Rudna, Ruja, Ścinawa, Wądroże Wielkie, Zagrodno, Złotoryja

Remont peronu na finiszu (FOTO)

ŚCINAWA. Dobiegają końca roboty związane z modernizacją peronu 1 przy na stacji PKP w Ścinawie, w ramach całego przedsięwzięcia odnowione zostało również przejście pod torami oraz zmodernizowano zadaszenie nad schodami i częścią samego przystanku, który dodatkowo został wydłużony. Inwestycja jest realizowana na zlecenie PKP Polskie Linie Kolejowe, z wykorzystaniem środków pochodzących z tzw. „Programu Przystankowego 2020-2025”, za kwotę blisko 6 mln zł.

Remont peronu na finiszu (FOTO)

„Program Przystankowy 2020-2025” realizowany w skali całego kraju zakłada powstanie od podstaw 100 przystanków na sieci kolejowej PKP PLK, w miejscach gdzie wcześniej ich nie było oraz wyremontowanie czy przywrócenie do pełnej sprawności istniejących oraz przeprowadzenie prac modernizacyjnych związanych m.in. z poprawą dostępność dla osób niepełnosprawnych na kolejnych 100 obiektach. Na Dolnym Śląsku program dotyczy 11 lokalizacji, w tym również Ścinawy.

W Ścinawie dodatkowo , w ramach tego przedsięwzięcia, zostały zamontowane specjalnie znaki poziome dla osób słabowidzących i niewidomych oraz dedykowane napisy w brajlu na poręczach przy schodach. Niestety mimo próśb i zapytań władz ścinawskiego samorządu, inwestor nie ustosunkował się do tej pory do wniosku o zamontowanie windy dla osób mających problemy z poruszaniem się . Prace dobiegają już końca a, wciąż brak jest informacji od PKP PLK, jak takie osoby będą mogły korzystać z wyremontowanego peronu.

Dlatego na tą chwilę obiekt , a właściwie peron, pod względem aspektu dostępności dla osób z niepełnosprawnością ruchową, odbiega od przyjętych ogólnych norm tzw " bez barier" i bez pomocy innych takie osoby nie są w stanie dostać się na kolejowy przystanek .

Sam przystanek kolejowy został odświeżony i prezentuje się stylowo - wykorzystanie drewnianych elementów (dach) i metalowych (lampy, ławki) współgra z ogólnym wyglądem budynku dworca . Zamontowano nowe oświetlenie, uszczelniono podziemne przejście, dzięki czemu po ostatnich ulewach nie stoi w nim woda, rozstawiono nowe ławki, oznakowanie i kosze na śmieci.

Ważne jest także, że peron 1 został przedłużony o 300 metrów i dzięki temu może obsługiwać wszelkie dalekobieżne składy pociągów.

Fot.ZK

Powiązane wpisy