Bolków, Chocianów, Chojnów, Gaworzyce, Głogów, Grębocice, Jawor, Krotoszyce, Kunice, Legnica, Legnickie Pole, Lubin, Męcinka, Miłkowice, Mściwojów, Paszowice, Pielgrzymka, Polkowice, Prochowice, Przemków, Radwanice, Rudna, Ruja, Ścinawa, Wądroże Wielkie, Zagrodno, Złotoryja

Głazy i barierki na straży drogi rowerowej

ZŁOTORYJA.  Sieć dróg rowerowych w Złotoryi powiększyła się o kolejny odcinek. Miasto zakończyło już przebudowę ścieżki łączącej strefę ekonomiczną ze stawem osadowym. Powstało tu blisko pół kilometra trasy dla rowerzystów, którą będzie można wygodnie dojechać do terenów rekreacyjnych przy zbiorniku.

Głazy i barierki na straży drogi rowerowej

Nowy ciąg pieszo-rowerowy liczy 460 m długości oraz 4,5 m szerokości (licząc pobocza). Powstał w miejsce zarośniętej drogi polnej, która została utwardzona mieszanką cementową (stan przed i po inwestycji widać na zdjęciach poniżej). Jest już po odbiorze technicznym przeprowadzonym przez Urząd Miejski w Złotoryi. Brakuje jeszcze tylko znaków drogowych, ale magistrat ma zlecić wykonanie oznakowania w najbliższym czasie.

Droga została wyposażona w odwodnienie powierzchniowe, które zapewniają korytka umieszczone po bokach. Mają zapobiegać rozmywaniu jezdni. Ratusz zadbał także o to, by nowy szlak rowerowy nie był rozjeżdżany przez samochody czy quady – wjazd zagradzają barierki (w formie szykany pozwalającej przejechać rowerzystom), a ich objechanie bokiem uniemożliwiają głazy ustawione na poboczach.

Inwestycja stanowi przedłużenie drogi rowerowej biegnącej z centrum miasta na skraj strefy przemysłowej. Nowy odcinek zapewnia komfortowy i szybki dojazd do ścieżek oplatających staw osadowy. A w przyszłości najprawdopodobniej będzie stanowił część szlaku dla miłośników dwóch kółek prowadzącego do samej Leszczyny. Co prawda droga rowerowa kończy się w tej chwili na granicy miasta, ale gmina wiejska Złotoryja ma w szerokich planach rozbudowę po swojej stronie ścieżek dla cyklistów. Gminny urząd złożył już wniosek o dofinansowanie przebudowy starej drogi polnej, która biegnie od trasy powiatowej z Wilkowa-Osiedla do Leszczyny i kończy się w pobliżu zakładu StonesPol produkującego w sąsiedztwie stawu kruszywa.

– Chcemy tu wybudować liczącą ok. 1 km drogę gminną o nawierzchni asfaltowej, z szerokim na 2,5 m ciągiem pieszo-rowerowym. W przyszłości można by ją przedłużyć do drogi gruntowej oplatającej staw i odcinka wybudowanego właśnie przez miasto – tłumaczy Jan Tymczyszyn, wójt Złotoryi.

Inwestycja zrealizowana przez gminę miejską kosztowała blisko 160 tys. zł. W jej ramach wykonane zostały także dojazdy do pól uprawnych.

Powiązane wpisy