Bolków, Chocianów, Chojnów, Gaworzyce, Głogów, Grębocice, Jawor, Krotoszyce, Kunice, Legnica, Legnickie Pole, Lubin, Męcinka, Miłkowice, Mściwojów, Paszowice, Pielgrzymka, Polkowice, Prochowice, Przemków, Radwanice, Rudna, Ruja, Ścinawa, Wądroże Wielkie, Zagrodno, Złotoryja

Stacja Legnica z tunelem na ulicę Ścinawską? Jest petycja!

LEGNICA. Remont stacji Legnica przedłuża się, ale na peronach stoją już windy, a prace przy wiacie peronowej dobiegają końca. Trwająca przebudowa stacji może się rozszerzyć o przedłużenie tunelu prowadzącego na perony do ul. Ścinawskiej. O to wnioskują przedstawiciele komitetu Legnica Od Nowa z kandydatem na prezydenta Bartłomiejem Rodakiem na czele. - Stacja Legnica Od Nowa. Całe zatorze, część Legnicy na północ od stacji kolejowej zasługuje na łatwy dostęp do peronów. W tym momencie prowadzi tam drugi, dawno nieremontowany tunel, którym strach się przejść po zmroku. Skierowałem petycję w tej sprawie do ministra infrastruktury o rozszerzenie inwestycji związanej z pracami na stacji Legnica o tunel w kierunku ul. Ścinawskiej, prowadzący pod peronami i bezpośrednio do budynku legnickiego dworca - mówi Bartłomiej Rodak, kandydat na prezydenta Legnicy Komitetu Legnica Od Nowa.

Stacja Legnica z tunelem na ulicę Ścinawską? Jest petycja!

Zdaniem Rodaka, skoro legniczanie tak długo czekali na remont stacji, w którym kilkukrotnie zmieniano termin jego zakończenia, to w ramach “rekompensaty” mogliby uzyskać rozszerzenie prowadzonych prac o przedłużenie głównego tunelu w kierunku ul. Ścinawskiej.

- Petycję do ministra kierujemy w trybie 241 Kodeksu Postępowania Administracyjnego. Liczymy na przychylność Pana Ministra, bo rozwój transportu publicznego to kwestia cywilizacyjna, a nie polityczna. Ten tunel zwiększy dostępność stacji Legnica, z której korzysta rocznie kilkaset tysięcy podróżnych - mówi Bartłomiej Rodak.

Petycję podpisał także przedstawiciel komitetu Legnica Od Nowa, właściciel znanej legnickiej pracowni architektonicznej, Bartłomiej Niebudek.

- Wiele miast w Polsce nadal walczy z wykluczeniem urbanistycznym tzw. zatorza. Tereny za stacjami mają zupełnie inny rodzaj miejskiej tkanki, niż te między stacją a ścisłym centrum miasta. Nie da się stworzyć spójnej przestrzeni miejskiej, jeśli nie są one połączone naturalnymi ciągami pieszymi. Ten tunel połączy Legnicę, a nikt, poza Ministrem Infrastruktury, nie może zlecić przeprowadzenia tej inwestycji - mówi Bartłomiej Niebudek.

Przeprowadzenie tej inwestycji nie tylko otworzyłoby stację kolejową dla legniczan mieszkających na północ od niej, ale również pozwoliłoby miastu na zrealizowanie inwestycji Park&Ride.

- Ulica Ścinawska jest bardzo szeroka, moglibyśmy na niej stworzyć parkingi, które idealnie wpisałby się w popularny w wielu miastach w Polsce model podróży intermodalnych auto + pociąg. Tysiące legniczan dociera codziennie do pracy pociągiem, chociażby do Wrocławia. Pozostawienie samochodu przy stacji graniczy jednak z cudem, bo od frontu nie ma żadnego, dedykowanego dla nich parkingu - mówi Bartłomiej Niebudek.

Petycja została wysłana do resortu infrastruktury. Na ustosunkowanie się do niej w Warszawie mają 30 dni.