Bolków, Chocianów, Chojnów, Gaworzyce, Głogów, Grębocice, Jawor, Krotoszyce, Kunice, Legnica, Legnickie Pole, Lubin, Męcinka, Miłkowice, Mściwojów, Paszowice, Pielgrzymka, Polkowice, Prochowice, Przemków, Radwanice, Rudna, Ruja, Ścinawa, Wądroże Wielkie, Zagrodno, Złotoryja

Na horyzoncie kolejna inwestycja drogowa w Złotoryi

ZŁOTORYJA. Ulica Hoża zostanie w przyszłym roku wyremontowana – do Biedronki. Przy markecie, na przejściu dla pieszych, ma się pojawić sygnalizacja świetlna z detektorem prędkości. Miasto zapłaci tylko jedną piątą kosztów inwestycji szacowanej na 3 mln złotych – resztę pokryje dofinansowanie z budżetu państwa.

Na horyzoncie kolejna inwestycja drogowa w Złotoryi

Złotoryja otrzymała prawie 2,4 mln zł z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg na przebudowę – wraz z odwodnieniem – drogi gminnej na Hożej. Chodzi o pierwszy etap inwestycji, obejmujący odcinek od skrzyżowania z ul. Wojska Polskiego do zjazdu na parking przy Biedronce. Na długości 625 m miałaby się pojawić nowa asfaltowa jezdnia o szerokości od 5,5 do 6,4 m, która zdecydowanie poprawi komfort jazdy. Projekt zakłada też przebudowę zatoki autobusowej przy szpitalu z jej doświetleniem oraz 6 skrzyżowań, a także remont chodnika wykonanego z kostki betonowej na odcinku prawie 450 m. Modernizację przeszłaby również sieć kanalizacji deszczowej o długości ponad pół kilometra.

Inwestując na Hożej, złotoryjski ratusz chce również zrobić kolejny krok w poprawie bezpieczeństwa pieszych na miejskich drogach. Osiem przejść przez jezdnię zyska nowe oznakowanie, a jedno z nich – to w pobliżu skrzyżowania z ul. Mieszka I – wyposażone zostanie również w sygnalizację świetlną opartą na detekcji prędkości. Oznacza to, że światło czerwone włączy się, gdy samochód będzie jechał zbyt szybko – jak ma to już miejsce na ul. Bolesława Krzywoustego.

Przebudowa jednej z najważniejszych ulic w mieście ma być zrealizowana w połowie 2024 roku.

W kolejnych latach Urząd Miejski w Złotoryi zamierza wyremontować pozostałą część Hożej, do skrzyżowania z ul. Lubelską, i dobudować jej dalszą część, która ma prowadzić aż do Krzywoustego.

Przypomnijmy, że 2 lata temu miasto wybudowało przy drodze prowadzącej do szpitala szeroki ciąg pieszo-rowerowy o nawierzchni asfaltowej. Ta część ma być wyłączona z planowanej na przyszły rok inwestycji. Dodajmy też, że projekt nie przewiduje przebudowy skrzyżowań na Hożej na ronda.

Powiązane wpisy