Bolków, Chocianów, Chojnów, Gaworzyce, Głogów, Grębocice, Jawor, Krotoszyce, Kunice, Legnica, Legnickie Pole, Lubin, Męcinka, Miłkowice, Mściwojów, Paszowice, Pielgrzymka, Polkowice, Prochowice, Przemków, Radwanice, Rudna, Ruja, Ścinawa, Wądroże Wielkie, Zagrodno, Złotoryja

Wybudują bocznicę kolejową na potrzeby Mercedesa

JAWOR. Wałbrzyska Specjalna Strefa Ekonomiczna podpisała umowę z ZUE na budowę na budowę bocznicy kolejowej wraz z centrum logistycznym w rejonie południowo-zachodniej części podstrefy w Jaworze na potrzeby fabryki Mercedesa. Nowa infrastruktura transportowa będzie służyć przede wszystkim przyjaznej dla środowiska dystrybucji baterii elektrycznych z Jawora do fabryk Mercedesa na całym świecie. Prace budowlane rozpoczną się już we wrześniu, a ich zakończenie zaplanowano na jesień 2023

Wybudują bocznicę kolejową na potrzeby Mercedesa

Bocznica połączona będzie z linią kolejową nr 137 Kędzierzyn Koźle – Kamieniec Ząbkowicki – Legnica. Natomiast centrum logistyczne, czyli nowoczesna platforma przeładunkowa powstanie na terenie liczącym 2,6 hektara. Będzie wyposażone w zaawansowaną technologiczne infrastrukturę, przeznaczoną do obsługi transportu baterii litowo-jonowych z Jawora do fabryk Mercedesa na całym świecie.

 Jak podkreśla Wałbrzyska Specjalna Strefa Ekonomiczna, która jest inwestorem zastępczym dla koncernu Mercedesa, to największa tego typu inwestycja w historii spółki. Całość opiewa na kwotę przeszło 45 mln zł. 

W postępowaniu najkorzystniejszą ofertę złożyła firma ZUE, posiadająca w swoim portfolio znaczące inwestycje związane z infrastrukturą kolejową i drogową. - To największa jednostkowa inwestycja w historii pod względem jej wartości – mówi prezes WSSE Piotr Wojtyczka . - Za nami wiele znaczących przedsięwzięć, w tym m.in. budowa nowoczesnych centrów biznesu i hal przemysłowo-magazynowych, natomiast budowa bocznicy kolejowej w Jaworze to bez wątpienia epokowe wydarzenie dla Wałbrzyskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej, cieszące tym bardziej, że zbiega się z 25-leciem naszej działalności – dodaje Wojtyczka.

Realizacja zadania to koszt 45,9 mln złotych.

W ramach inwestycji powstanie nowoczesna bocznica kolejowa przystosowana do rozładunku intermodalnego, wyposażona w dwa tory – każdy o długości 1100 m. WSSE jest inwestorem zastępczym całej inwestycji dla koncernu Mercedesa, zatem będzie to dla spółki dochodowe przedsięwzięcie. Potwierdza to również dobre relacje oraz zaufanie tak poważnego kontrahenta, jakim jest niemiecki potentat motoryzacyjny.

- Warto wspomnieć, że budowa bocznicy przyczyni się do zmniejszenia ruchu kołowego w regionie. Jest to tym bardziej istotne, że zakład cały czas zwiększa swoją produktywność – zauważa wiceprezes WSSE Paweł Kurtasz.

Powiązane wpisy