Bolków, Chocianów, Chojnów, Gaworzyce, Głogów, Grębocice, Jawor, Krotoszyce, Kunice, Legnica, Legnickie Pole, Lubin, Męcinka, Miłkowice, Mściwojów, Paszowice, Pielgrzymka, Polkowice, Prochowice, Przemków, Radwanice, Rudna, Ruja, Ścinawa, Wądroże Wielkie, Zagrodno, Złotoryja

Rusza budowa Komendy Policji w Polkowicach (FOTO)

POLKOWICE. Komendant Wojewódzki Policji we Wrocławiu nadinspektor Dariusz Wesołowski,  Zastępca Komendanta Wojewódzkiego Policji inspektor Robert Frąckowiak szef Komendy Powiatowej Policji w Polkowicach - inspektor Waldemar Cichocki, posłowie na Sejm RP: Ewa Szymańska( odczytała list od marszałek Sejmu Elżbiety Witek) i Robert Obaz( pominięty podczas wyczytywania zaproszonych gości), , władze Powiatu Polkowickiego ze starostami :Kamilem Ciupakiem i Janem Wojtowiczem ,burmistrz Polkowic Łukasz Puźniecki oraz samorządowcy z terenu powiatu polkowickiego wzięli udział w uroczystości uroczystość podpisania i wmurowania aktu erekcyjnego pod budowę nowej Komendy Powiatowej Policji w Polkowicach .

Wykonawcą inwestycji jest DEMIURG Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu, która zgodnie z wynikiem postępowania przetargowego, wybuduje nową siedzibę Komendy Powiatowej Policji w Polkowicach i ma na to 26 miesięcy. Budynek KPP w Polkowicach powstanie tradycyjną metodą budowlaną a nie jak ostatnio preferowaną metodą modułową. 

Rusza budowa Komendy Policji w Polkowicach (FOTO)

W nowej siedzibie Komendy Powiatowej Policji w Polkowicach służbę wraz z pracownikami, pełnić będzie mogło około 145 osób. W skład inwestycji wchodzi budowa trzech obiektów o łącznej powierzchni użytkowej ponad 2900 m2. Budynek A będzie główną siedzibą komendy, a budynki B i C stanowić będą obiekty uzupełniające. Powstanie zupełnie nowa strzelnica dla funkcjonariuszy oraz garaże dla pojazdów służbowych, obiekt kynologii policyjnej i obszerna wiata. W budynkach, oprócz punktu przyjęcia interesantów znajdą się pomieszczenia dla służby dyżurnej, dzielnicowych i innych policjantów z wydziału prewencji, kryminalnego, dochodzeniowo-śledczego oraz kierownictwa. Planowane jest też stworzenie specjalnie przystosowanych pomieszczeń dla psów służbowych i ich policyjnych przewodników.

Koncepcja w zakresie programu funkcjonalno-użytkowego komendy realizowana jest przez Wydział Inwestycji i Remontów Komendy Wojewódzkiej Policji we Wrocławiu wspólnie z Wydziałem Koordynacji Inwestycji i Gospodarki Nieruchomościami z Biura Logistyki Komendy Głównej Policji. Zakłada ona budowę zgodnie z przepisami oraz wytycznymi określonymi w „Standardach technicznych, funkcjonalnych i użytkowych obowiązujących w obiektach służbowych Policji”. Aranżacja zabudowy przewiduje także dogodny dojazd samochodami dla interesantów, jak również wykonanie samych parkingów, zagospodarowania terenu i infrastruktury towarzyszącej.

Planowany termin zakończenia budowy określony został na 26 miesięcy od dnia podpisania umowy, czyli jeszcze w 2025 roku, a jej koszt oszacowano na kwotę ponad 44,2 miliona złotych.

Finansowanie zadania planowane jest ze środków Budżetu Państwa pochodzących z Programu Modernizacji Policji przy współfinansowaniu w ramach Funduszu Wsparcia Policji przez Gminę Polkowice, która to przekazała już 198 tysięcy złotych na wykonanie dokumentacji projektowej oraz milion złotych na budowę komendy.

Lokalizacje inwestycji zaplanowano na dwóch działkach o łącznej powierzchni 8451 m2, które są obecnie w trwałym zarządzie Komendy Wojewódzkiej Policji we Wrocławiu, a przekazane zostały wcześniej przez Gminę Polkowice na rzecz Skarbu Państwa. - To piękny i ważny dzień dla Polkowic, bo urealnia się scenariusz, nad którym pracowaliśmy kilka lat, a pojawił się w związku z potrzebami naszych mieszkańców. Zmieniają się czasy i przed nami nowe wyzwania, przede wszystkim musimy dbać o bezpieczeństwo naszych mieszkańców, a powstający supernowoczesny posterunek policji, całkowicie spełni oczekiwania mieszkańców i przyczyni do poprawy ich życia, z czego bardzo się cieszymy – mówił z dumą Łukasz PUŹNIECKI, burmistrz Polkowic.

- Jest to niezmiernie ważna inwestycja dla mieszkańców powiatu polkowickiego, jak i dla policjantów oraz pracowników, którzy pełnić będą służbę w nowo powstałym obiekcie. Znaczący rozwój tego obszaru i fakt, że w ostatnich latach zwiększyła się liczba zabudowy mieszkaniowej oraz usługowej, niemal wymusza konieczność intensyfikacji działań prowadzonych przez policjantów w tym rejonie. Niezmiernie ważne jest też zwiększanie dostępności do różnego rodzaju usług świadczonych na co dzień przez Policję i kontaktu z funkcjonariuszami z różnych pionów, a także dostęp bez barier architektonicznych dla wszystkich mieszkańców m.in. w trosce o ich bezpieczeństwo - powiedział Starosta Polkowicki Kamil CIUPAK.

Po przeprowadzce polkowickich policjantów do nowego obiektu, budynek do tej pory przez nich zajmowany wróci do Gminy Polkowice i najprawdopodobniej będzie to nowa siedziba polkowickiej Straży Miejskiej.

Fot. Zbigniew Jakubowski

Powiązane wpisy