Bolków, Chocianów, Chojnów, Gaworzyce, Głogów, Grębocice, Jawor, Krotoszyce, Kunice, Legnica, Legnickie Pole, Lubin, Męcinka, Miłkowice, Mściwojów, Paszowice, Pielgrzymka, Polkowice, Prochowice, Przemków, Radwanice, Rudna, Ruja, Ścinawa, Wądroże Wielkie, Zagrodno, Złotoryja

Lubin - Polkowice-Głogów. Wybrano przebieg linii kolejowej. Kolej Aglomeracji Zagłębia Miedziowego coraz bliżej

POLKOWICE. W Polkowicach odbyło się ostatnie już spotkanie konsultacyjne w temacie opracowania dokumentacji przedprojektowej kolei Zagłębia Miedziowego, czyli połączenia Głogowa, Polkowic, Lubina i Legnicy. Z pięciu wariantów, po przeprowadzonej analizie, do prac projektowych wybrano wariant W4. - Zakończyły się konsultacje i analizy i wygrał wariant nr 4 Głogów - Polkowice - Lubin przebiegający przez Radwanice  z peronami w Buczynie, Radwanicach i Sieroszowicach - zakomunikował Paweł PIWKO, wójt gminy Radwanice, mocno zainteresowany takim przebiegiem linii kolejowej...

Lubin - Polkowice-Głogów. Wybrano przebieg linii kolejowej. Kolej Aglomeracji Zagłębia Miedziowego coraz bliżej

Wariant, który samorządowcy - w oparciu o wcześniejsze konsultacje z mieszkańcami swoich gmin - wybrali zakłada on przebieg z Głogowa z częściowym wykorzystaniem linii nr 14 (w kierunku na Żukowice, Nielubię do Gaworzyc), a dalej nowym odcinkiem przez Radwanice do przystanku Polkowice.

- Przystanek w Polkowicach umiejscowiony będzie przy strefie przemysłowej i oto od samego początku zabiegaliśmy - mówi Łukasz PUŹNIECKI, burmistrz Polkowic. - Likwidacja wykluczenia kolejowego Polkowic skupiona była przy 3 propozycjach: jedna biegnie przez teren Legnickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej, druga pokrywa się z przebiegającą przez miasto starą drogą krajową nr 3, a trzecia dzieli torowiskiem osiedle Polanka z resztą miasta. Większości  mieszkańców od początku konsultacji społecznych skłaniała się ku pierwszej propozycji. Myślę, że biorąc pod uwagę sprawnie działającą, bezpłatną komunikację miejską dowożącą pasażerów na i z dworca, ten pomysł był najbardziej idealny dla systemu komunikacyjnego Polkowic. Dodam, że likwidacja wykluczenia kolejowego to nie tylko spełnienie moich prywatnych marzeń ale moment strategiczny dla dalszego rozwoju Polkowic jako Serca Zagłębia Miedziowego.

Z Polkowic do Lubina nowy odcinek włączać się będzie w istniejącą linię za stadionem Zagłębia Lubin . Linia Legnica - Lubin- Rudna (włączenie do linii 273 do Głogowa) ma być dwutorowa i technicznie przygotowana na kursowanie tzw. szybkich pociągów.

Uczestniczący w spotkaniu radny Sejmiku Dolnośląskiego Piotr KARWAN uważany za "ojca chrzestnego" walki z wykluczeniem kolejowym na terenach Zagłębia Miedziowego i b. województwa legnickiego nie krył radości i ...satysfakcji. Dodał także, że za punkt honoru przyjmuje podjęcie kolejnych działań, które zapewnią przywrócenie Przemkowa na mapę kolejową Dolnego Śląska.

- Wysiłkiem wielu ludzi, dzięki szczególnemu zaangażowaniu Tymoteusza MYRDY, członka zarządu województwa oraz ogromnej determinacji m.in. burmistrza Chocianowa Tomasza KULCZYŃSKIEGO, udało się doprowadzić do reaktywacji linii kolejowej do Chocianowa. Teraz aż się prosi, aby pójść za ciosem i doprowadzić do reaktywacji połączeń kolejowych do Przemkowa. I to się już dzieje, na wczorajszej sesji Sejmiku przegłosowaliśmy ważne zmiany w budżecie, dzięki którym ta inwestycja będzie realizowana. Wczoraj w WPF zabezpieczyliśmy 147,6 mln zł na rewitalizację linii kolejowej 303 na odcinku Chocianów - Przemków Odlewnia - Niegosławice. To nie koniec dobrych informacji dla naszego regionu z wczorajszych głosowań, również mam bardzo dobre informacje dla burmistrza Pawła Kisowskiego i mieszkańców gminy Świerzawa, w której miałem przyjemność niedawno gościć. W WPF przeznaczyliśmy 27,6 mln zł na rewitalizację linii kolejowej 312 na odcinku Jerzmanice Zdrój - Świerzawa - Wojcieszów Górny. W tegorocznym budżecie na realizacje tego zadania zabezpieczyliśmy 700 tys. zł - z ogromną radością informuje Piotr KARWAN, przewodniczący klubu radnych Prawo i Sprawiedliwość w Sejmiku Dolnośląskim. Przewodniczący podkreśla także, że takie ogromne sukcesy w obszarze rozwoju dolnośląskich przewozów kolejowych są możliwe dzięki dobrej koalicji radnych Prawo i Sprawiedliwość - Bezpartyjni Samorządowcy, nie bez znaczenia jest ogromne wsparcie rządu zjednoczonej prawicy, wypracowana na Dolnym Śląsku synergia pozwala nam realizować niespotykany na skalę kraju program przywracania połączeń kolejowych, które przed laty zlikwidowali nasi poprzednicy, konkluduje przewodniczący klubu PiS Piotr KARWAN.

Powiązane wpisy