Bolków, Chocianów, Chojnów, Gaworzyce, Głogów, Grębocice, Jawor, Krotoszyce, Kunice, Legnica, Legnickie Pole, Lubin, Męcinka, Miłkowice, Mściwojów, Paszowice, Pielgrzymka, Polkowice, Prochowice, Przemków, Radwanice, Rudna, Ruja, Ścinawa, Wądroże Wielkie, Zagrodno, Złotoryja

Ruszyła likwidacja wykluczenia kolejowego Przemkowa

PRZEMKÓW. Tymoteusz MYRDA, członek zarządu Województwa Dolnośląskiego w towarzystwie gospodarza Przemkowa -burmistrza Jerzego SZCZUPAKA  na bieżąco doglądają prac związanych z likwidacją wykluczenia kolejowego Przemkowa.  Przypomnijmy, że jesienią b. roku województwo dolnośląskie(UMWD) podpisało z Przemkowem akt notarialny, przejmując dawną linię kolejową, i rozpoczyna procedurę rewitalizacji linii.   Wcześniej Sejmik Dolnego Śląska przegłosował uruchomienie 147,6 mln zł na rewitalizację linii kolejowej nr 303 Chocianów - Przemków Odlewnia - Niegosławice. -  Przed dwoma laty z entuzjazmem odniosłem się do koncepcji likwidacji wykluczenia komunikacyjnego Przemkowa dzięki tzw. zastępczej komunikacji autobusowej KD - mówi Jerzy SZCZUPAK, burmistrz Przemkowa. - I ten projekt "wypalił" przyczyniając się do zdecydowanego ożywienia Przemkowa. Jesienna decyzja władz Sejmiku Dolnośląskiego i uchwała o zagwarantowaniu w budżecie ogromnej kwoty na KOLEJOWĄ reaktywację Przemkowa to byłą wisienka na torcie samorządowym. Skończyło się  teoretyzowaniem na ten temat a przeszliśmy do konkretów . Śledzimy postęp prac. Nazywam to pracami "kosmetycznymi" bo do wycięcia jest setek krzewów, samosiejek, która całkowicie zarosły dawną linię kolejową.

Ruszyła likwidacja wykluczenia kolejowego Przemkowa

 - Trwa właśnie wycinka drzew i krzewów. Przypomnę, że pociągi pojadą na trasie z Chocianowa przez Przemków, Niegosławice, Gaworzyce, Żukowice aż do Głogowa, a Koleje Dolnośląskie zapewnią pasażerom codzienne, komfortowe korzystanie z tej trasy - mówi Tymoteusz MYRDA, członek zarządu Województwa Dolnośląskiego. - Konsekwencja w działaniu w obecnej kadencji samorządu dolnośląskiego to nasz znak rozpoznawczy. Sceptyków nie brakowało kiedy mówiliśmy o likwidacji wykluczenia kolejowego. Efekt ? Mamy pociągi do Chocianowa, Świeradowa Zdroju, niebawem pociągi pojawią się w Karpaczu a za rok z haczykiem w Przemkowie i Złotoryi. Czyli znajdując partnerów w samorządach lokalnych realizujemy strategiczne inwestycje komunikacyjne. Przywracamy to co przed laty uznano za zbędne, niepotrzebne a teraz staje się kołem napędowym lokalnej turystyki i rozwoju. Koleje Dolnośląskie biją rekordy jeżeli chodzi o przewóz pasażerów. Mówiono, że do Chocianowa pociągi będą woziły powietrze. Tym wszystkim niedowiarkom radzę udać się na dworzec, kupić bilet i wsiąść do pociągu KD.

Za kilka miesięcy będzie można rozpocząć kolejne prace rewitalizacyjne, w tym odtwarzanie podłoża pod tory. Gmina Przemków z kolei bierze na siebie ciężar rewitalizacji stacji kolejowej. Wprawdzie to sfera planów ale wielu zwolenników w Przemkowie ma budowa centrum przesiadkowego wzorem Chocianowa. 

- Nie chciałbym zapeszać ale jeżeli nie nastąpi kataklizm to w 2025 roku na nasze tradycyjne Święto Miodu setki ludzi przyjedzie już pociągiem Kolei Dolnośląskich - marzy burmistrz Jerzy SZCZUPAK.

Od początek o likwidację wykluczenia kolejowego zabiegał radny Sejmiku Dolnośląskiego Piotr KARWAN:

-Dotrzymujemy słowa, to nie tylko nasze hasło wyborcze, ale przede wszystkim twarde fakty - powiedział Piotr KARWAN, przewodniczący klubu radnych PiS w Sejmiku Dolnośląskim. Radny z Zagłębia Miedziowego podkreśla, że w 2018 roku wraz z rozpoczęciem kadencji w Sejmiku, cały klub Prawo i Sprawiedliwość wraz z koalicjantami natychmiast przystąpił do realizacji programu przywracania połączeń kolejowych na Dolnym Śląsku. Pierwszym naszym wymiernym sukcesem w Zagłębiu Miedziowym było przywrócenie kolei do Chocianowa, teraz kolej na Przemków - to ogromny sukces dla powiatu polkowickiego, który mam zaszczyt reprezentować w samorządzie województwa, podkreśla szef największego Klubu w Sejmiku. Kolejnym ważnym elementem budowy Kolei Aglomeracyjnej Zagłębia Miedziowego było przygotowanie dokumentacji przedprojektowej na budowę linii kolejowej Lubin-Polkowice-Glogow przez gminy Radwanice i Gaworzyce oraz podpisanie umowy na rewitalizację linii kolejowej Legnica-Złotoryja, podsumowuje radny Karwan, który w najbliższych wyborach zamierza ubiegać się o reelekcję, aby osobiście dopilnować realizacji rozpoczętych inwestycji.

Powiązane wpisy