Bolków, Chocianów, Chojnów, Gaworzyce, Głogów, Grębocice, Jawor, Krotoszyce, Kunice, Legnica, Legnickie Pole, Lubin, Męcinka, Miłkowice, Mściwojów, Paszowice, Pielgrzymka, Polkowice, Prochowice, Przemków, Radwanice, Rudna, Ruja, Ścinawa, Wądroże Wielkie, Zagrodno, Złotoryja

grafiki na wydarzenie LSSE 06 202411

Remont peronu na finiszu (FOTO)

ŚCINAWA. Dobiegają końca roboty związane z modernizacją peronu 1 przy na stacji PKP w Ścinawie, w ramach całego przedsięwzięcia odnowione zostało również przejście pod torami oraz zmodernizowano zadaszenie nad schodami i częścią samego przystanku, który dodatkowo został wydłużony. Inwestycja jest realizowana na zlecenie PKP Polskie Linie Kolejowe, z wykorzystaniem środków pochodzących z tzw. „Programu Przystankowego 2020-2025”, za kwotę blisko 6 mln zł.

Remont peronu na finiszu (FOTO)

„Program Przystankowy 2020-2025” realizowany w skali całego kraju zakłada powstanie od podstaw 100 przystanków na sieci kolejowej PKP PLK, w miejscach gdzie wcześniej ich nie było oraz wyremontowanie czy przywrócenie do pełnej sprawności istniejących oraz przeprowadzenie prac modernizacyjnych związanych m.in. z poprawą dostępność dla osób niepełnosprawnych na kolejnych 100 obiektach. Na Dolnym Śląsku program dotyczy 11 lokalizacji, w tym również Ścinawy.

W Ścinawie dodatkowo , w ramach tego przedsięwzięcia, zostały zamontowane specjalnie znaki poziome dla osób słabowidzących i niewidomych oraz dedykowane napisy w brajlu na poręczach przy schodach. Niestety mimo próśb i zapytań władz ścinawskiego samorządu, inwestor nie ustosunkował się do tej pory do wniosku o zamontowanie windy dla osób mających problemy z poruszaniem się . Prace dobiegają już końca a, wciąż brak jest informacji od PKP PLK, jak takie osoby będą mogły korzystać z wyremontowanego peronu.

Dlatego na tą chwilę obiekt , a właściwie peron, pod względem aspektu dostępności dla osób z niepełnosprawnością ruchową, odbiega od przyjętych ogólnych norm tzw " bez barier" i bez pomocy innych takie osoby nie są w stanie dostać się na kolejowy przystanek .

Sam przystanek kolejowy został odświeżony i prezentuje się stylowo - wykorzystanie drewnianych elementów (dach) i metalowych (lampy, ławki) współgra z ogólnym wyglądem budynku dworca . Zamontowano nowe oświetlenie, uszczelniono podziemne przejście, dzięki czemu po ostatnich ulewach nie stoi w nim woda, rozstawiono nowe ławki, oznakowanie i kosze na śmieci.

Ważne jest także, że peron 1 został przedłużony o 300 metrów i dzięki temu może obsługiwać wszelkie dalekobieżne składy pociągów.

Fot.ZK

Powiązane wpisy