Bolków, Chocianów, Chojnów, Gaworzyce, Głogów, Grębocice, Jawor, Krotoszyce, Kunice, Legnica, Legnickie Pole, Lubin, Męcinka, Miłkowice, Mściwojów, Paszowice, Pielgrzymka, Polkowice, Prochowice, Przemków, Radwanice, Rudna, Ruja, Ścinawa, Wądroże Wielkie, Zagrodno, Złotoryja

Asfaltowa droga rowerowa powstaje wokół zalewu

ZŁOTORYJA. Wokół zalewu złotoryjskiego budowana jest asfaltowa droga rowerowa. Połączy drewniany pomost z ul. Sportową. Prace trwają od kilku dni i dosyć szybko posuwają się naprzód. Wybierając się w to miejsce na spacer, należy zachować ostrożność. W zeszłym roku zbudowany został zjazd, dzięki któremu można dotrzeć z osiedla do pomostu biegnącego wzdłuż zbiornika zarówno rowerem, jak i pieszo, i to bez brodzenia w błocie. Teraz Urząd Miejski w Złotoryi kontynuuje rozwój infrastruktury dla rowerzystów w tym rejonie miasta i dobudowuje kolejny odcinek drogi rowerowej. Pozwoli on objechać kąpielisko po równej nawierzchni.

Asfaltowa droga rowerowa powstaje wokół zalewu

Ścieżka pobiegnie po grobli pomiędzy zalewem i zbiornikiem osadowym, zjedzie z wału obok wiaduktu kolejowego i poprowadzi dalej wzdłuż Kaczawy po śladzie drogi szutrowej. Duża część krawężników wytyczających jej przebieg jest już gotowa. W niektórych miejscach pojawiła się również podbudowa pod nawierzchnię bitumiczną, która będzie się składała z dwóch 15-centymetrowej grubości warstw: jednej z kruszywa, a drugiej cementowej, stabilizującej grunt.

– Zdajemy sobie sprawę, że zalew to popularny wśród mieszkańców teren rekreacyjny. Przy planowaniu spacerów należy jednak wziąć pod uwagę, że obecnie to plac budowy. Prosimy więc, by w związku z realizacją inwestycji zachować w tym miejscu ostrożność. Podobnie jak na ul. Sportowej, którą prowadzi dojazd do zalewu i można tutaj napotkać maszyny budowlane – apelują pracownicy Wydziału Funduszy Zewnętrznych i Obsługi Inwestora UM, który nadzoruje budowę pętli rowerowej.

Ścieżka wokół zalewu to odcinek G śródmiejskiej drogi rowerowej. Liczy on 358 m długości. W całości zostanie pokryty asfaltem. Droga, wspólna dla pieszych i rowerzystów, będzie miała szerokość od 1,8 do 4,8 m. Od skarpy na zejściu z korony zalewu oddzieli ją betonowa palisada.

Inwestycję realizuje Sudeckie Przedsiębiorstwo Robót Drogowych z Jeleniej Góry. To ten sam wykonawca, który skończył niedawno inny fragment złotoryjskiej pętli rowerowej, na ul. Lubelskiej. Poza drogą nad zalewem jeleniogórska firma zbuduje ścieżkę dla jednośladów i nowy chodnik na ul. Kolejowej (to odcinek I, prace już tu trwają). Przystosuje też pod ruch rowerowy dwa inne odcinki pętli: na ul. Sportowej (H), gdzie będzie wyznaczona strefa zamieszkania i powstaną 2 wiaty na rowery, oraz na ul. Garbarskiej (J), która zostanie od nowa oświetlona latarniami typu LED oraz oznakowana jako strefa ograniczonej prędkości (do 30 km/h).

Budowa odcinków G, H, I oraz J ma kosztować 705,5 tys. zł. Razem to 2 km infrastruktury dla miłośników dwóch kółek w postaci autonomicznych dróg rowerowych, ciągów pieszo-rowerowych oraz stref współdzielonych.

Złotoryjskie ścieżki dla rowerzystów powstają w ramach dużego projektu pn. „Ograniczenie niskiej emisji poprzez rozbudowę śródmiejskich dróg rowerowych na terenie miasta Złotoryja”. Ratuszowi zależy na tym, by jak najwięcej mieszkańców przesiadło się z samochodów na rowery, a tym samym by ograniczyć transport spalinowy i zmniejszyć dzięki temu emisję pyłów i szkodliwych gazów do atmosfery. Dlatego buduje potrzebną do tego infrastrukturę, chcąc zapewnić rowerzystom bezpieczny dojazd do strefy przemysłowej i w inne części Złotoryi.

Na przedsięwzięcia rowerowe w ramach polityki niskoemisyjnej Złotoryja otrzymała 6 mln zł dofinansowania z Unii Europejskiej.

Powiązane wpisy