Bolków, Chocianów, Chojnów, Gaworzyce, Głogów, Grębocice, Jawor, Krotoszyce, Kunice, Legnica, Legnickie Pole, Lubin, Męcinka, Miłkowice, Mściwojów, Paszowice, Pielgrzymka, Polkowice, Prochowice, Przemków, Radwanice, Rudna, Ruja, Ścinawa, Wądroże Wielkie, Zagrodno, Złotoryja

Tak rozbuduje się galeria

ZŁOTORYJA. Właściciel parku handlowego S1, firma Saller, udostępnił w sieci wizualizację swojej galerii przy pl. Sprzymierzeńców w Złotoryi po jej rozbudowie i oddaniu do użytku ronda z nową drogą dojazdową. Budowa tego ostatniego właśnie trwa i idzie zgodnie z planem.

Tak rozbuduje się galeria

Rondo powstaje na zjeździe z ul. Legnickiej w kierunku oczyszczalni ścieków i punktu selektywnej zbiórki odpadów. Ma być gotowe w połowie tegorocznych wakacji. Zepnie z główną trasą biegnącą przez Złotoryję nową drogę miejską, którą poprowadzi drugi dojazd do galerii. Inwestycję finansuje w całości Saller, który w 2021 r. wybudował obiekt handlowy przy pl. Sprzymierzeńców. Realizuje ją PTB.

Wykonawca robót zakończył już budowę kanalizacji deszczowej i kanału technologicznego na potrzeby sieci teleinformatycznych. Aktualnie przygotowuje podbudowę pod rondo, podnosząc w górę jezdnię na pl. Sprzymierzeńców, czyli jeden z wlotów na skrzyżowanie. Przejazd w kierunku PSZOK-u jest cały czas zamknięty. Objazd prowadzi przez parking przy galerii i oczyszczalnię ścieków.

Nowe rondo – dzięki temu, że stworzy alternatywny dojazd do parku handlowego – zmniejszy ruch na położonym 200 m dalej skrzyżowaniu ulic Legnickiej i Chojnowskiej. Tę ostatnią krzyżówkę również w przyszłości czeka przebudowa. Mają tu powstać dodatkowe pasy ruchu (tzw. lewo- i prawoskręty), które ułatwią wjazd z Chojnowskiej na Legnicką oraz przyspieszą zjazd z drogi głównej w podporządkowaną. Bez takiej modernizacji skrzyżowania zarządca trasy wojewódzkiej, Dolnośląska Służba Dróg i Kolei we Wrocławiu, najprawdopodobniej nie zgodzi się na budowę drugiego budynku w parku S1.

Kolejny pawilon handlowy ma stanąć wzdłuż ul. Legnickiej. Miejsce na niego jest przygotowane. Będzie trzykrotnie mniejszy od tego, w którym złotoryjanie robią zakupy od ponad dwóch lat. Jego budowy możemy się spodziewać nie wcześniej niż w roku 2025, z nieoficjalnych informacji z Sallera wynika jednak, że powstanie on raczej w perspektywie kolejnych kilku lat.

Powiązane wpisy