Bolków, Chocianów, Chojnów, Gaworzyce, Głogów, Grębocice, Jawor, Krotoszyce, Kunice, Legnica, Legnickie Pole, Lubin, Męcinka, Miłkowice, Mściwojów, Paszowice, Pielgrzymka, Polkowice, Prochowice, Przemków, Radwanice, Rudna, Ruja, Ścinawa, Wądroże Wielkie, Zagrodno, Złotoryja

Dworzec PKP w Jaworze przestanie straszyć (FOTO)

JAWOR. W 2018 roku dobiegła końca modernizacja dworca kolejowego w Jaworze. Inwestycja była warta ponad 13 mln zł. Zachwyt wzbudzał wyremontowany budynek dworca i peron nr 1. Pozostałe perony straszyły wyglądem przez 5 lat. I straszyć będą najwyżej do końca listopada br. Za kwotę 4,3 mln PKP Polskie Linie Kolejowe rękoma fachowców z firmy Infrakol spółka z o.o wyremontują pozostałe perony na stacji Jawor. -  Pamiętam jak jeszcze w zeszłym roku wspólnie z panią marszałek Elżbietą Witek rozmawialiśmy o inwestycjach kolejowych na Dolnym Śląsku - m.in. o tej w Jaworze. Cieszę się, że spotykamy się właśnie, kiedy  teren jest przekazywany wykonawcy, który rozpocznie prace budowlane - powiedział Piotr Karwan, radny Sejmiku Dolnośląskiego uznawany za ojca chrzestnego likwidacji wykluczeń kolejowych na Dolnym Śląsku.

Dworzec PKP w Jaworze przestanie straszyć (FOTO)

 W czerwcu br.na naszych łamach opisywaliśmy stan sporej części dworca na którym straszyły 2 perony wyłączone z ruchu. Wkrótce potem  na stronach PKP PLK pojawił się komunikat o przetargu na "rewitalizację wiat peronowych wraz z robotami towarzyszącymi w stacji Jawor na linii kolejowej nr 137, realizowana w ramach projektu Poprawa bezpieczeństwa i likwidacja zagrożeń eksploatacyjnych na sieci kolejowej".

Jak się okazało Piotr KARWAN i Dariusz KOLUBKA, dyrektor Zakładu PKP PLK w Wałbrzychu od dłuższego czasu zajmowali się tą sprawą, która dobrnęła do pomyślnego finału.

W ramach realizowanej inwestycji wykonane zostaną:
• rewitalizacja dwóch wiat peronowych;( póki co nie będzie funkcjonowało podziemne przejście)
• poprawa krawędzi peronowych przy peronach nr 1 i 2 oraz uzupełnienie nawierzchni peronów;
• wykonanie nowego zasilania i oświetlenia;
• montaż małej architektury i oznakowania stałego;
• wymiana nawierzchni na dojściu do peronów w poziomie szyn oraz wykonanie drogi dojścia z peronu nr 3 do peronów nr 1 i nr 2 w postaci chodnika z ogrodzeniem. I to wszystko pod ścisłym nadzorem konserwatorskim. To m.in. jest powodem, że dopiero w późniejszym czasie zostaną podwyższone remontowane perony.

- Teraz spełniając postulaty jaworzan trzeba usiąść do stołu z Kolejami Dolnośląskimi aby osiągnąć porozumienie w kwestii zwiększenia połączęń kolejowych Jawora z Wrocławiem i resztą świata - dodał radny Semiku Piotr KARWAN

 Fot.Zbigniew Jakubowski

 

Powiązane wpisy