e-Urząd Gminy Rudna. Portal mieszkańca już działa!
RUDNA. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom mieszkańców, Urząd Gminy Rudna wdraża platformę online, umożliwiającą załatwienie wielu spraw urzędowych zdalnie. To innowacyjne rozwiązanie staje się przykładem nowoczesności i efektywności w dostępie do usług publicznych. Cyfryzacja w Gminie Rudna to nie tylko modernizacja, ale także dbałość o potrzeby mieszkańców.
Środki na to zadanie Gmina Rudna pozyskała w ramach Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych edycja druga.
- Celem tego zadania jest wsparcie rozwoju cyfrowego Urzędu Gminy Rudna poprzez wymianę oprogramowania dziedzinowego na zintegrowany system umożliwiający cyfryzację usług publicznych; wdrożenie portalu mieszkańca z obsługą wymiaru podatków, opłat lokalnych, gospodarki odpadami, płatnościami online; wdrożenie elektronicznych formularzy podatników; wdrożenie aplikacji mobilnej dla mieszkańców; wdrożenie systemu powiadamiania klientów/mieszkańców; wdrożenie Elektronicznego obiegu Dokumentów i integracji z ePUAP-em; integrację systemu z platformą PeF (elektroniczna faktura) - wyjaśnia Adrian WOŁKOWSKI, wójt gminy Rudna
Korzystając z Portalu Elektronicznych Usług Publicznych każdy mieszkaniec z Gminy Rudna będzie mógł uregulować należności za:
odpady komunalne,
podatki lokalne,
opłaty lokalne,
opłaty zryczałtowane,
sprawdzić stan sprawy,
złożyć elektroniczne formularze,
przejrzeć informacje budżetowe.
Dzięki Systemowi Powiadamiania Klienta, mieszkaniec Gminy Rudna otrzyma spersonalizowane informacje o:
mijającym terminie płatności raty za podatek,
nieuregulowanych należnościach,
konieczności złożenia deklaracji.
Ponadto, pobierając aplikację mobilną mMieszkaniec, skorzystamy z możliwości zgłaszania usterek i awarii, udziału w konsultacjach społecznych oraz płatności za zobowiązania. Również dzięki aplikacji, sprawdzimy harmonogram dotyczący wywozu odpadów oraz uzyskamy dostęp do informacji gminnych.