Bolków, Chocianów, Chojnów, Gaworzyce, Głogów, Grębocice, Jawor, Krotoszyce, Kunice, Legnica, Legnickie Pole, Lubin, Męcinka, Miłkowice, Mściwojów, Paszowice, Pielgrzymka, Polkowice, Prochowice, Przemków, Radwanice, Rudna, Ruja, Ścinawa, Wądroże Wielkie, Zagrodno, Złotoryja

Perony na stacji w Ścinawie będą bardziej przystępne dla podróżnych

ŚCINAWA. Jeszcze w tym roku, w Ścinawie pasażerowie skorzystają z dwóch wind. Montaż urządzeń zostanie wykonany w ramach Programu Przystankowego za około 2,5 mln zł. W Wołowie, dla podróżnych z niepełnosprawnością gotowe jest już nowe przejście. To kolejne działania na Dolnym Śląsku, które zwiększają dostępność do kolei.

Perony na stacji w Ścinawie będą bardziej przystępne dla podróżnych

Stacja Ścinawa stanie się wygodniejsza dzięki nowym udogodnieniom. Montaż wind umożliwi osobom o ograniczonej mobilności swobodne przemieszczanie się. Jest już zgoda na budowę. Wykonawca rozpoczął prace przygotowawcze do wykopu pod szyby windowe. Jedna z wind będzie wybudowana od strony budynku dworca, a druga na peronie 1.

Do wind zostaną wykonane dojścia wzdłuż istniejącego przejścia podziemnego. Z kolei miłośnicy jednośladów wygodnie sprowadzą rowery w przejściu podziemnym po zamontowanych prowadnicach.

W ostatnich latach stacja Ścinawa przeszła istotne zmiany. Powstał nowy, dłuższy i wyższy peron, z którego wygodnie podróżni wsiadają do pociągów. Odnowiona została zabytkowa wiata, odmalowano nastawnię. Historyczny charakter stacji widoczny jest nawet w napisach na peronach i w przejściu podziemnym, dzięki odtworzonej oryginalnej czcionce. Modernizacja stacji Ścinawa finansowana jest z „Rządowego programu budowy i modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021-2025” i wynosi około 7,5 mln zł, z czego montaż wind to około 2,5 mln zł. Planowany czas zakończenia prac to druga połowa bieżącego roku.

Nie tylko windy w Ścinawie
W Wołowie zakończyły się prace nad przejściem dla osób z ograniczoną możliwością poruszania się z asystą osoby towarzyszącej. Dojście do peronu przebiega w poziomie torów. Zabezpieczone jest bramką, którą otwiera dyżurny ruchu po skontaktowaniu się z nim przez domofon. Rozwiązanie to dedykowane jest osobom z trudnościami w poruszaniu się, w tym korzystającym z wózków inwalidzkich. Pozostałych podróżnych zachęcamy do korzystania z przejścia podziemnego. Inwestycja o wartości ponad 60 tys. zł została sfinansowana ze środków własnych Spółki.

Na odcinku Nadodrzanki między Wrocławiem a Głogowem kursuje codziennie około 50 pociągów pasażerskich. Systematycznie dostosowujemy stacje i przystanki do potrzeb osób z ograniczeniami ruchowymi. Jeszcze w tym roku, poza zamontowanymi windami w Ścinawie oraz już działającym przejściem w poziomie szyn w Wołowie, peron w Łososiowicach zostanie przebudowany, by spełniać wymagania podróżnych o szczególnych potrzebach.

Powiązane wpisy