Bolków, Chocianów, Chojnów, Gaworzyce, Głogów, Grębocice, Jawor, Krotoszyce, Kunice, Legnica, Legnickie Pole, Lubin, Męcinka, Miłkowice, Mściwojów, Paszowice, Pielgrzymka, Polkowice, Prochowice, Przemków, Radwanice, Rudna, Ruja, Ścinawa, Wądroże Wielkie, Zagrodno, Złotoryja

Na finiszu rewitalizacja linii Chojnów-Rokitki (FOTO)

POWIAT LEGNICKI. Rewitalizacja linii kolejowej Chojnów via Biała - Rokitki dobiega końcowi. Nie ma śladu po samosiejkowym lesie, w Białej wybudowano nowoczesny peron, a po trasie odbywają się kursy pociągu technicznego badającego parametry techniczne linii. Kiedy pojedziemy nową trasą? Niewielka jest szansa, że jeszcze podczas wakacji a na pewno jesienią. Wówczas też będzie można z Chojnowa przez Rokitki dojechać do...Chocianowa.

Na finiszu rewitalizacja linii Chojnów-Rokitki (FOTO)

Przypomnijmy, że pierwsze prace porządkowe rozpoczęły się we wrześniu. "Lokomotywami " tego przedsięwzięcia byli starosta legnicki Adam Babuśka i radny Grzegorz Gapski. - Tam gdzie pojawia się kolej tam następuje wzrost rozwoju gospodarczego - akcentuje starosta Adam BABUŚKA podając za przykład chociażby Okmiany w gminie Chojnów. - Rokitki mają ogromny potencjał gospodarczy, tóry jest wykorzystany w śladowym stopniu głównie przez brak komunikacji kolejowej. Że nie wspomnę o magnesie turystycznym. Reaktywacja tej linii klejowej powinna dać drugie życie turystycznym Rokitkom. 

- To co jeszcze niedawno było naszymi planami staje się faktem - dodaje Grzegorz GAPSKI, członek zarządu Powiatu Legnickiego - Ta największa od lat inwestycja w Chojnowie to ogromny potencjał rozwoju dla naszego regionu. Dzięki tej inwestycji Chojnów zyska około 8 pociągów dziennie do i z Wrocławia i Legnicy. Będziemy mieć bezpośrednie połączenie z województwem lubuskim w tym z Żarami i Żaganiem.

 Linia kolejowa nr 316 Chojnów – Rokitki  to linia częściowo jednotorowa, częściowo niezelektryfikowana, na której ruch pociągów pasażerskich został zawieszony w roku 2002, a linia została całkowicie zamknięta w 2005 roku. Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego ostatecznie przejął ten odcinek (wraz z pięcioma innymi) od PKP SA w 2019 roku, zapowiadając rewitalizację i wznowienie ruchu pasażerskiego. Zarządzająca infrastrukturą Dolnośląska Służba Dróg i Kolei ogłosiła przetarg na rewitalizację linii w trybie projektuj i buduj. Koszt rewitalizacji linii to ok. 30 mln zł.

Praktycznie gotowy jest już odcinek rewitalizowanej linii kolejowej Chocianów-Dunino. Niebawem rozpoczną się prace na odcinku 4 km pomiędzy Dunino a Rokitkami. Ruch pasażerski na tych liniach prowadzić będą Koleje Dolnośląskie.

Powiązane wpisy