Bolków, Chocianów, Chojnów, Gaworzyce, Głogów, Grębocice, Jawor, Krotoszyce, Kunice, Legnica, Legnickie Pole, Lubin, Męcinka, Miłkowice, Mściwojów, Paszowice, Pielgrzymka, Polkowice, Prochowice, Przemków, Radwanice, Rudna, Ruja, Ścinawa, Wądroże Wielkie, Zagrodno, Złotoryja

Do Lwówka Śl. jedziemy nowym mostem

LWÓWEK ŚLĄSKI.  Zakończyła się przebudowa mostu na rzece Bóbr w ciągu drogi wojewódzkiej nr 364 na trasie Lwówek Śląski-Złotoryja. Budowa nowej przeprawy została zakończona 4,5 miesiąca przed planowanym terminem. Jej koszt przekracza 4,6 mln zł i został sfinansowany z budżetu województwa dolnośląskiego. W uroczystości otwarcia uczestniczyli m.in. marszałek Cezary Przybylski, poseł Ewa Szymańska z Legnicy Leszek Loch – Dyrektor Dolnośląskiej Służby Dróg i Kolei oraz Andrzej Kredkowski – wiceprzewodniczący dolnośląskiego sejmiku. - Obecność tylu przedstawicieli różnych samorządów świadczy o tym, jak ważna jest inwestycja, którą dziś otwieramy. Nowy most z pewnością poprawi bezpieczeństwo mieszkańców i uczestników ruchu drogowego. Tempo prac było imponujące. Serdecznie dziękuję wszystkim, którzy przyczynili się do szybkiej realizacji tej inwestycji. To niezwykle ważne przedsięwzięcie dla mieszkańców okolicznych powiatów – mówi Cezary Przybylski, Marszałek Województwa Dolnośląskiego.

Do Lwówka Śl. jedziemy nowym mostem

Ponad 90-letni most wymagał przebudowy ze względu na zły stan techniczny. W lipcu ubiegłego roku mocno zniszczony obiekt został zamknięty. Na czas remontu kierowcy oraz piesi mogli korzystać z mostu tymczasowego, który powstał, aby utrzymać ruch na drodze wojewódzkiej nr 364.

 – Okazało się, że do doprowadzenia mostu do stanu technicznego właściwego dla drogi rangi wojewódzkiej nie wystarczy jego remont. Po wnikliwej analizie różnych opcji podjęliśmy decyzję o wyburzeniu starego obiektu i wybudowaniu nowego, którego parametry będą adekwatne do charakteru i natężenia ruchu panującego na podlegających nam drogach – wyjaśnia Leszek Loch, dyrektor naczelny Dolnośląskiej Służby Dróg i Kolei.

 W ramach realizacji zadania w miejscu starego mostu powstała nowa, betonowa konstrukcja o długości ponad 35 metrów z asfaltową jezdnią o szerokości 7 metrów oraz poszerzonymi do 2 metrów chodnikami dla pieszych. Prace remontowe przebiegły w ekspresowym tempie. Oddanie inwestycji było planowane na grudzień 2021 roku, jednak przebudowę udało się zakończyć 4,5 miesiąca przed zakładanym terminem.

- Jako mieszkaniec Lwówka i radny wojewódzki mocno zabiegałem o realizację tej inwestycji. Jeszcze rok temu rok temu sytuacja wyglądała dramatycznie ponieważ nadzór budowlany nakazał nam zamknąć stary most. Na szczęście po moich interwencjach w instytucjach rządowych i decyzji szefa Sanepidu Jacka Klakočara bardzo szybko wybudowano most zastępczy, który przejął ruch drogowy i uratował miasto przed paraliżem. Dziś w miejscu blisko stuletniego mostu mamy nowoczesną konstrukcję, która poprawi bezpieczeństwo mieszkańców i komfort przemieszczania się. Cieszę się, że dzięki sprawnej pracy wykonawców budowy firm DROMOSTTOR Polska i PBW INŻYNIERIA Jacek Garbacz inwestycję udało się zakończyć przed planowanym terminem - mówi Andrzej Kredkowski Wiceprzewodniczący Sejmiku Województwa Dolnośląskiego.

Powiązane wpisy