Niebawem ruszy duża inwestycja drogowa
ZŁOTORYJA. Prawdopodobnie na przełomie marca i kwietnia rozpocznie się długa wyczekiwana przebudowa ul. Tadeusza Kościuszki. Na pierwszy ogień ma iść górny odcinek, przy markecie i komendzie policji. Znany jest już wykonawca robót. Przebudowa tej jednej z ważniejszych dla układu komunikacyjnego Złotoryi ulic jest największą tegoroczną inwestycją drogową w mieście. Licząc z nadzorem inwestorskim, będzie kosztować miasto ok. 5,25 mln zł. Ratusz otrzymał na nią dofinansowanie z Programu Inwestycji Strategicznych w ramach Polskiego Ładu.
Prace remontowe przeprowadzi firma Ogrody Jagielski, która w postępowaniu przetargowym złożyła najkorzystniejszą dla miasta ofertę, na kwotę 5 mln 166 tys. zł (drugą przysłało PTB, była o prawie 1,2 mln zł wyższa). Dla zwycięzcy przetargu nie będzie to pierwsza inwestycja na terenie Złotoryi – w ubiegłym roku Ogrody Jagielski wybudowało drogę rowerową na ul. Hożej.
Podpisanie umowy z wykonawcą i przekazanie mu placu budowy planowane jest w połowie marca. Na czas przebudowy poszczególne odcinki Kościuszki będą zamykane dla ruchu samochodowego. W pierwszej kolejności drogowcy mają się zabrać za górną część ulicy, od ronda na pl. Władysława Reymonta do skrzyżowania z ul. Szpitalną. Objazd zostanie poprowadzony ul. Górniczą.
Przypomnijmy: ul. Kościuszki czeka wymiana nawierzchni wraz z podbudową, pojawią się też nowe chodniki i parkingi wzdłuż jezdni, a stare ciągi dla pieszych zostaną wyremontowane. Zaplanowana jest też przebudowa kanalizacji – ta deszczowa ma być oddzielona od ogólnospławnej, co zapobiegnie takim uszkodzeniom w tkance drogowej, jakie powstały w ostatnich miesiącach na chodniku przy policji. Bezpieczeństwo poprawi wyniesienie i doświetlenie przejść dla pieszych, wymiana oświetlenia drogowego na LED-owe oraz budowa wyspy na skrzyżowaniu z ulicami Szpitalną i Górniczą, która pozwoli na wprowadzenie w tym miejscu ruchu okrężnego. Rondo o nawierzchni z kostki granitowej będzie stosunkowo nieduże – jego średnica wyniesie 5 m, do tego trzeba doliczyć półtorametrowej szerokości pas najazdowy.