Bolków, Chocianów, Chojnów, Gaworzyce, Głogów, Grębocice, Jawor, Krotoszyce, Kunice, Legnica, Legnickie Pole, Lubin, Męcinka, Miłkowice, Mściwojów, Paszowice, Pielgrzymka, Polkowice, Prochowice, Przemków, Radwanice, Rudna, Ruja, Ścinawa, Wądroże Wielkie, Zagrodno, Złotoryja

Łąkowa bez dziur? To już pewne

ZŁOTORYJA.  Ulica Łąkowa zostanie wyasfaltowana! Złotoryja otrzymała kolejną dotację z Polskiego Ładu – tym razem ponad 2,9 mln złotych, które mają być przeznaczone na przebudowanie drogi prowadzącej m.in. do budynku socjalnego i przedsiębiorstwa Młynpol. Z pieniędzy dla gmin popegeerowskich powstanie także kolejny odcinek ulicy Granitowej.

Łąkowa bez dziur? To już pewne

Roboty drogowe mają objąć całą Łąkową: od skrzyżowania z ul. Chojnowską do granic miasta znajdujących się za budynkiem nr 25. To półtora kilometra drogi, w większości w kiepskim stanie, z nawierzchnią wysypaną kamieniem, którą kilka, czasem nawet kilkanaście raz w roku Urząd Miejski w Złotoryi łata mieszanką bazaltową.

W trochę lepszej kondycji jest tylko krótki odcinek od Chojnowskiej do rozjazdu przy budynku nr 5. Dlatego tutaj inwestycja miejska będzie polegać jedynie na przebudowie istniejącej nawierzchni bitumicznej (wymienić trzeba ok. 900 m kw.). Na pozostałej części Łąkowej zakres prac będzie szerszy, bo trzeba będzie wykonać podbudowę, a później położyć dwie warstwy asfaltu o grubości 9 cm (na powierzchni 8 tys. m kw.). Powstaną też zjazdy i pobocza utwardzone kruszywem kamiennym. Asfaltowa jezdnia będzie miała ok. 5,5 m szerokości, na całej długości ulicy pojawi się też system odwodnienia powierzchniowego.

W ramach tej samej dotacji miasto ma wybudować drugi odcinek ul. Granitowej. Pierwszy – z kostki betonowej, znajdujący się zaraz za skrzyżowaniem z ul. Legnicką – powstał już kilka lat temu. Teraz ma być utwardzona dalsza część drogi o długości ponad 300 m prowadząca do przystanku autobusowego położonego w pobliżu kładki dla pieszych na Kaczawie. Miasto ma zamiar wybudować tutaj 1100 m kw. ciągu pieszo-jezdnego o nawierzchni bitumicznej i szerokości ok. 4 m. Nie zabraknie też utwardzonych poboczy.

Natomiast od przystanku do ul. Łąkowej powstanie ciąg pieszo-rowerowy o nawierzchni asfaltowej. Będzie długi na ok. 300 m i szeroki na 2 m. Z inwestycji zostanie wyłączona kładka dla pieszych przerzucona nad rzeką.

Pieniądze na budowę obu dróg gminnych pochodzą z trzeciej edycji Programu Inwestycji Strategicznych. Tym razem środki Rządowego Funduszu Polski Ład były przeznaczone na bezzwrotne dofinansowanie inwestycji publicznych w gminach i powiatach, na obszarze których funkcjonowały państwowe przedsiębiorstwa gospodarki rolnej. Nabór wniosków trwał od grudnia do marca. Wsparcie ostatecznie uzyskało 1599 samorządów.

Złotoryja na budowę Granitowej i Łąkowej dostała 2 932 405 zł. Całkowita wartość inwestycji szacowana jest na blisko 3 mln zł. Termin jej zakończenia to grudzień 2023 r. Na najbliższej sesji rady miejskiej to zadanie ma być wpisane do budżetu komunalnego.

– Zrealizowanie tej inwestycji oznaczać będzie kolejny ważny krok w poprawianiu stanu dróg w naszym mieście. Dzięki środkom dla gmin popegeerowskich mieszkańcy Złotoryi otrzymają do dyspozycji prawie dwa kilometry równej i bezpiecznej jezdni. Na Łąkowej czekają na nią od wielu lat – mówi burmistrz Robert Pawłowski. – To dofinansowanie jest dla nas o tyle ważne, że cały czas nie odpuszczamy koncepcji stworzenia wzdłuż Kaczawy tzw. małej obwodnicy Złotoryi łączącej ul. Chojnowską i drogę wojewódzką 364 do Legnicy. Miałaby ona duże znaczenie w rozwoju tej części miasta. Wybudowanie drogi z prawdziwego zdarzenia na ul. Łąkowej stanowić będzie bardzo istotny krok w tym kierunku – tłumaczy.

Wniosek na Łąkową i Granitową był jednym z dwóch projektów złożonych przez ratusz w edycji PGR-owskiej. Drugi dotyczył budowy drogi asfaltowej łączącej ulice Zagrodzieńską i Grunwaldzką. W tym przypadku jednak miasto nie otrzymało dofinansowania w kwocie 1,4 mln zł, o które wnioskowało do rządowego programu.

Powiązane wpisy