Bolków, Chocianów, Chojnów, Gaworzyce, Głogów, Grębocice, Jawor, Krotoszyce, Kunice, Legnica, Legnickie Pole, Lubin, Męcinka, Miłkowice, Mściwojów, Paszowice, Pielgrzymka, Polkowice, Prochowice, Przemków, Radwanice, Rudna, Ruja, Ścinawa, Wądroże Wielkie, Zagrodno, Złotoryja

Fundacja Polska Bezgotówkowa wspiera digitalizację urzędów i administracji publicznej. Złotoryja daje przykład

ZŁOTORYJA. W 2024 r. w sektorze publicznym zrealizowano prawie 10 mln płatności cyfrowych – to wzrost o ponad 28% rok do roku. 73% badanych w 2024 r. dokonywało płatności w administracji w formie bezgotówkowej. Oczekiwania mieszkańców wobec urzędów i samorządów rosną szybciej niż kiedykolwiek wcześniej, a cyfryzacja staje się kluczowym elementem rozwoju nie tylko administracji publicznej, ale całego miasta. Polskie samorządy pod wieloma względami wiodą prym w rozwoju cyfrowych usług. W jaki sposób radzą sobie z wyzwaniami cyfryzacji i jakie innowacje wprowadzają w życie?

W odpowiedzi na oczekiwania coraz bardziej cyfrowych mieszkańców, urzędy i instytucje publiczne wdrażają nowoczesne rozwiązania, takie jak elektroniczne systemy płatności czy narzędzia do przyjmowania płatności bezgotówkowych, dostępne dziś w wielu miejscach – od urzędów, przez szkoły, baseny i biblioteki, po instytucje kultury. Rośnie również popularność aplikacji mObywatel – obecnie korzysta z niej już 120 polskich gmin i urzędów, w tym duże miasta jak Poznań, Zielona Góra czy Gdańsk, ale też mniejsze miejscowości np. w Złotoryi, Nowej Wsi, czy Namysłowie.

Fundacja Polska Bezgotówkowa wspiera digitalizację urzędów i administracji publicznej. Złotoryja daje przykład

Nowoczesne samorządy w działaniu – Złotoryja 

Złotoryja i Namysłów to przykłady miast, które dzięki współpracy z Fundacją Polska Bezgotówkowa stały się lokalnymi liderami cyfrowych usług. Urząd Miasta w Złotoryi wdrożył terminale płatnicze we wszystkich punktach obsługi mieszkańca. Każdą opłatę – czy to za śmieci, czy za podatki lokalne, można uiścić korzystając z karty płatniczej lub telefonu. Ponadto Złotoryja jako pierwsze miasto w Polsce wdrożyła integrację urzędu z aplikacją mObywatel, dzięki czemu obywatele mogą dokonywać opłat online, bez konieczności wizyty w urzędzie. Miasto dodatkowo zintegrowało swój system z e-usługami, umożliwiając mieszkańcom weryfikacje należności online i natychmiastowe ich uregulowanie. Co istotne, społeczność Złotoryi docenia nie tylko wygodę, ale także przejrzystość nowego rozwiązania.

- Złotoryja to urząd na miarę XXI wieku. Jako pierwsi przystąpiliśmy do pilotażu płatności w aplikacji mObywatel, co pozwoliło nam znacząco usprawnić pracę. Jesteśmy otwarci na różne nowości technologiczne - planujemy wdrożenie formularzy elektronicznych, a już w tym roku wprowadziliśmy możliwość bezgotówkowych opłat w strefie płatnego parkowania. Chcemy, aby codzienne sprawy mieszkańców można było załatwiać szybko, sprawnie, wygodnie, a przede wszystkim bezpiecznie – mówi Paweł Kulig( na zdjęciu), Burmistrz miasta Złotoryja.

Program Polska Bezgotówkowa dla urzędów i instytucji publicznych

Fundacja Polska Bezgotówkowa od ponad 8 lat aktywnie wspiera instytucje sektora publicznego w procesie cyfryzacji oraz wdrażaniu innowacyjnych rozwiązań w administracji i usługach publicznych. W ramach Programu Fundacji, urzędy, instytucje samorządowe, a także jednostki zależne od samorządów mogą bezpłatnie korzystać z terminali płatniczych lub opłatomatów. Fundacja pokrywa koszty wdrożenia urządzeń płatniczych oraz obsługi transakcji bezgotówkowych, a instytucje zyskują możliwość wprowadzenia nowych standardów płatności, dzięki którym mogą zapewnić lepszą jakość obsługi mieszkańców.

Dodatkowo Fundacja oferuje wsparcie rozwiązań technicznych dla transakcji realizowanych online – za pośrednictwem portali samorządowych lub stron internetowych urzędów. Wsparcie to obejmuje różne formy transakcji zdalnych, umożliwiających płatność za pośrednictwem platform internetowych, aplikacji mobilnych oraz kodów QR. Rozwiązania te są nie tylko wygodne i dostępne, ale również zapewniają wysoki poziom bezpieczeństwa – wszystkie transakcje są chronione za pomocą zaawansowanych technologii szyfrowania i autoryzacji, co gwarantuje pełną ochronę danych osobowych i finansowych użytkowników.

Do końca 2024 r. z Programu Fundacji Polska Bezgotówkowa skorzystało ponad 3 tysiące urzędów i instytucji publicznych, w których łącznie zainstalowano blisko 16 tys. urządzeń do przyjmowania płatności bezgotówkowych.

Fundacja Polska Bezgotówkowa

Fundacja została powołana w celu podejmowania działań w zakresie rozwoju płatności bezgotówkowych w Polsce, w szczególności poprzez rozbudowę sieci akceptacji instrumentów płatniczych, upowszechnianie i promocję obrotu bezgotówkowego, a także działania na rzecz budowy innowacji technologicznych w płatnościach. Interesariuszami Fundacji są: Mastercard, Visa, Ministerstwo Finansów, Związek Banków Polskich, a także banki i agenci rozliczeniowi.

Dodaj komentarz

Wyślij

Powiązane wpisy