Bolków, Chocianów, Chojnów, Gaworzyce, Głogów, Grębocice, Jawor, Krotoszyce, Kunice, Legnica, Legnickie Pole, Lubin, Męcinka, Miłkowice, Mściwojów, Paszowice, Pielgrzymka, Polkowice, Prochowice, Przemków, Radwanice, Rudna, Ruja, Ścinawa, Wądroże Wielkie, Zagrodno, Złotoryja

Słonecznik - trochę zimy tej zimy (FOTO)

W Karkonoszach podobnych granitowych formacji skalnych jest około 150. Ten do którego tym razem udaliśmy, przy okazji przypomnieć sobie jak wygląda zimowa aura, położony jest powyżej Wielkiego Stawu na wysokości 1423 metrów. Najpopularniejsza nazwa, którą znajdziemy na mapach turystycznych tych skał, których wielkość wynosi 12 metrów to Słonecznik. Inne to Kamień Południa od niemieckiej nazwy Mittagstein. Określenie to wzięło się stąd, ponieważ w południe słońce, kiedy patrzymy od strony wiosek Borowic czy Przesieki, znajduje się bezpośrednio nad skałkami. Kolejną ciekawostką nazewnictwa jest to, iż fragment Słonecznika przypomina swoim wyglądem wyrzeźbioną postać ludzką, lub diabelską, toteż czasem skałki te określano również Diabelskim Kamieniem.

Proponujemy trasę, którą zagwarantuje przepiękne widoki .

Trasa: Karpacz Górny – Pielgrzymy – Słonecznik

Informacje praktyczne:
Auto można zaparkować na którymś z parkingów w pobliżu Świątyni Wang . My parkowaliśmy na największym powyżej świątyni. Cena 20 zł za cały dzień .
Z parkingu idziemy drogą przez las do wejścia do Karkonoskiego Parku Narodowego . Po drodze mijamy punkt widokowy na kompleks Wang na tle Karkonoszy. Po kilkuset metrach dochodzimy do kasy Parku. Bilet wstępu normalny to koszt 8 zł. Dalej udajemy się niebieskim szlakiem do Polany, gdzie można odpocząć na jednej z wielu ław przy stołach. Droga od wejścia do tego miejsca to około 2 km, co zajęło około 40 - 50 minut. Z Polany skręcamy w prawo żółtym szlakiem w kierunku Słonecznika. Po drodze już możemy podziwać fantastyczną panoramę grzbietu Karkonoszy z górująca nad okolicą Śnieżka. Mijamy Pielgrzymy malowniczą grupę skał i dalej pniemy się pod górę wchodząc na grzbiet Karkonoszy obok kolejnej grupy skał nazwanej Słonecznikiem . Stąd piękne widoki na Śnieżkę i Czarny Grzbiet, a także fantastyczna panorama Karpacza i innych okolicznych miejscowości ze zbiornikiem Sosnówka. To cel naszej wycieczki. Od startu przeszliśmy około 5 km i pokonaliśmy ponad 500 metrów różnicy poziomów .To wymaga w miarę dobrej kondycji i w zależności od niej może nam zająć od 2 do 2.5 godziny. Ze Słonecznika skręcamy w prawo i wędrujemy grzbietem Karkonoszy czerwonym szlakiem nazywanym Szlakiem Przyjaźni Polsko- Czeskiej a także Głównym Szlakiem Sudeckim. Pod przejściu krótkiego ok 300 metrowego odcinka skręcamy w lewo w szlak zielony, którym wracamy na Polanę, a dalej już tą samą drogą którą przyszliśmy na parking.
Całość trasy to prawie 10 km i przejście zajęło nam czas 3.5 do 4 godzin.

Wycieczka wymaga dość dobrej kondycji odpowiedniego ubioru i butów, a w zimie wskazane kolce , bo mimo, że akurat teraz śniegu zbyt wiele nie ma, to są śliskie miejsce, gdzie śnieg się topi a potem przymarza tworząc lodową powłokę.