Bolków, Chocianów, Chojnów, Gaworzyce, Głogów, Grębocice, Jawor, Krotoszyce, Kunice, Legnica, Legnickie Pole, Lubin, Męcinka, Miłkowice, Mściwojów, Paszowice, Pielgrzymka, Polkowice, Prochowice, Przemków, Radwanice, Rudna, Ruja, Ścinawa, Wądroże Wielkie, Zagrodno, Złotoryja

Intermediale Festival

LEGNICA. W imieniu organizatora - Stowarzyszenia Wspierania Inicjatyw Artystycznych i Kulturalnych NETCETERA oraz współorganizatorów, serdecznie zapraszamy na Intermediale Festival. Program tegorocznej edycji obejmuje ekspozycję, która gościć będzie w Muzeum Sztuki oraz koncerty i performanse audiowizualne, które odbywać się będą w Sali Maneżowej Akademii Rycerskiej. Bezpłatne wejściówki dostępne są w Galerii Satyrykon oraz w Galerii Ring.

Intermediale Festival

Program:

13.10 (piątek)

godz.18.00, Galeria RING
Wernisaż wystawy NiemannsLand “Reflections of…”

godz.19.00, Sala Maneżowa LCK
Koncerty/audiowizualne performanse:
Inire (PL)
Hainbach (DE)

14.10 (sobota)
godz.19.00, Sala Maneżowa LCK
Koncerty/audiowizualne performanse:
NiemannsLand & Simon Fog Petersen (DK)
Dalila Kayros & Danilo Casti (IT)

20.10 (piątek)
godz.19.00, Sala Maneżowa LCK
Koncerty/audiowizualne performanse:
michaluk x radzikows (PL)
The Consonants (IT/PL)

21.10 (sobota)
godz.19.00, Sala Maneżowa LCK
Koncerty/audiowizualne performanse:
Gerard Lebik (PL)
Los Sara Fontan (ES)

Inire to projekt, który łączy koncepcje kompozycji, performansu, improwizacji, recordingu i masteringu. Ich muzyka to eksploracja z pogranicza sound artu, field recordingu, noise’u i odniesień do klasyki muzyki XX wieku. Szczególnie istotne jest w tym kontekście zastosowanie analogowych modularnych systemów audio i wideo, które podkreślają płynną granicę pomiędzy wykorzystaniem nowych i starych mediów. Audiowizualny performans zaprezentowany na Intermediale będzie interpretacją tematu ekologii uwagi w sztuce i kulturze cyfrowej.

Hainbach (urodzony w 1978, we Fryburgu) to pochodzący z Berlina kompozytor muzyki elektroakustycznej. Tworzy muzyczne eksperymenty, która są zarówno instynktowne, jak i ekstrawaganckie. Używając ezoterycznych syntezatorów, sprzętu testowego i taśmy magnetycznej, w setach na żywo i nagraniach muzycznych oferuje odbiorcy „piekielną podróż”. Na swoim kanale YouTube dzieli się technikami tworzenia muzyki eksperymentalnej, co też przyciąga stale rosnącą widownię liczącą ponad 180 000 subskrybentów i ponad 16 milionów wyświetleń, w tym kilka virali. Jego dorobek obejmuje ścieżki dźwiękowe do filmów, produkcje popowe, muzykę kameralną, muzykę teatralną, instalacje dźwiękowe i oprogramowanie muzyczne. Muzyka Hainbacha gościła w Pitchfork, The Wire, Bandcamp Daily, Bleep i Boomkat.

Niemannsland & Simon Fog-Petersen - podczas tego występu na żywo ekspresja wizualna NiemannsLand łączy się z muzycznym uniwersum Simona Fog-Petersena. Dźwięk i obraz wiążą się ze sobą w organiczną symbiozę, w której impulsy dźwiękowe z syntezatorów modularnych wchodzą w interakcję z abstrakcyjnymi obrazami, tworząc hipnotyczną grę kolorów i kształtów. Publiczność zostaje zaproszona w podróż do świata dźwięków przesiąkniętego ambientem i dubem, w których eksplorowane są granice między tym, co wizualne i słuchowe.

W muzyce Dalili Kayros i Danilo Castiego forma pieśni łączy się w wyrafinowany sposób z awangardowymi elementami elektronicznymi, tworząc atmosferę charakteryzującą się mrocznymi i eksperymentalnymi dźwiękami. Ta muzyczna fuzja wykracza poza gatunki, przywołując wpływy z różnych terytoriów dźwiękowych. Potężny głos i rytualny mood obejmują szerokie spektrum nastrojów, od kontemplacji po dzikość. Kayros regularnie współpracuje z twórcą muzyki elektronicznej Danilo Castim. Wspólnie stworzyli album "Animami", wydany dla Subsound Records w 2022. Projekt został zaprezentowany podczas kilku europejskich tras koncertowych, a w 2023 prezentowany był w Stanach Zjednoczonych, podczas trasy między Kalifornią a Meksykiem.

The Consonants - perfomans audiowizualny Fill in the Squares to efekt współpracy czwórki muzyków, kompozytorów, performerów, występujących pod szyldem The Consonants: Malgorzata Dancewicz, Krzysztof Pawlik, Sandro Mungianu, Roberto Zanata. To analogowo cyfrowa kompozycja improwizowana na systemy modularne audio i wideo, software oraz instrumenty dęte (saksofon, klarnet). Improwizacja oparta jest na procesie kwadratury, rozumianym jako seria performatywnych powtórzeń wykonywanych w czasie rzeczywistym.

michaluk x radzikows – dźwiękowo-wizualne duo, które porusza się w granicach estetyk noise, drone, postdigital z naciskiem na autorskie moduły syntezy oraz przetwarzania dźwięku i obrazu, czasem wspierają się zewnętrznymi urządzeniami oraz instrumentami elektronicznymi. Ich utwory cechuje reaktywność – wszystkie działania są generowane na żywo przez autorskie algorytmy. Do wzajemnej korelacji i wpływu (obrazu na dźwięk i dźwięku na obraz) dochodzi w czasie rzeczywistym pomiędzy dwoma komputerami. Całość zanurzona jest w szumie wszystkich odcieni postcyfrowości, których to struktury swodobnie morfują pomiędzy sobą, czasem odpływając w zgrzyty, a czasem w ciszę i spokój maszyny.

Gerard Lebik - artysta dźwiękowy, improwizator/kompozytor, saksofonista. Dyrektor artystyczny i kurator festiwalu Sanatorium Dźwięku w Sokołowsku. Zajmuje się muzyką eksperymentalną, improwizowaną i intermedialną, koncentrując się na takich zagadnieniach jak percepcja i rozchodzenie fal dźwiękowych, zaburzenia czasu, psychoakustyka czy relacje dźwięku z architekturą i kontekstem miejskim. Jego instalacje i interwencje dźwiękowe w przestrzeni publicznej opierają się na białym szumie, falach sinusoidalnych, sprzężeniu zwrotnym, dźwięku binauralnym i wielokanałowym. Jako performer jest aktywny na polu elektroakustycznej muzyki improwizowanej (EAI), grając na saksofonie i elektronice. Ukończył Akademię Muzyczną we Wrocławiu. Na Intermediale zaprezentuje Rhythmical lines Wacława Szpakowskiego (1883–1973).

Kiedy Los Sara Fontan zaczęli grać około 2017 roku, zdecydowali się robić to bez nagrywania żadnych albumów. Nigdy. Antybranżowa „donkichoteria”, która mimo to pozwoliła im zagrać i zaskoczyć setki widzów podczas swoich występów (blisko 200) w całej Hiszpanii, Francji, Niemczech, Szwajcarii, Finlandii, Anglii i Portugalii. Nikt nie wiedział, czego się spodziewać, a efekt zaskoczenia wzmacniało to, co dobiegało ze sceny: eksperymentalny duet ze skrzypcami, klawiaturą i zestawem perkusyjnym, z arsenałem pedałów i efektów oraz zasobami umożliwiającymi przejście od muzyki współczesnej po elektronikę, od atmosferycznego do nieokiełznanego nastroju w ciągu kilku sekund. Ich muzyka rodziła się i umierała na scenie, a ta zmienność sprawiała, że każdy występ stawał się swoistym, niepowtarzalnym rytuałem, który pozostawał jedynie w pamięci tych, którzy mogli się nim cieszyć.

www.intermediale.com

Powiązane wpisy