Sprawdzą fair play przedsiębiorstw
Ponad 370 firm z całej Polski zbadają niezależni audytorzy, którzy sprawdzą, jak przedsiębiorcy wywiązują się ze swoich zobowiązań i czy postępują uczciwie. O opinię zapytają kontrahentów. To wszystko w ramach II etapu Programu „Przedsiębiorstwo Fair Play”. Tej wyjątkowej weryfikacji poddały się firmy z naszego regionu: Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej w Legnicy, WPEC z Legnicy, Centrum Odszkodowań DRB, Compass Money z Legnicy, Firma Handlowa WAMAX z Miłkowic, Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji z Lubina, BIUREX z Lubina, Lena Wilków z Wilkowa, Metraco S.A., ENERGETYKA spółka z o.o z Lubina,
Uczciwe postępowanie w biznesie wciąż nie jest w Polsce standardem. Program „Przedsiębiorstwo Fair Play” powstał, by docenić i promować tych przedsiębiorców, dla których uczciwość wobec klientów, konkurencji i pracowników, a także instytucji i społeczności lokalnej jest najwyższym dobrem i miarą sukcesu. Właśnie trwa jego XVIII edycja, w którym audytowi podda się ponad 370 firm z całego kraju, w tym 23 przedsiębiorstwa z województwa dolnośląskiego.
Każda firma ubiegająca się o certyfikat jakości biznesu jest osobiście sprawdzana przez audytora. Przedsiębiorstwa muszą udokumentować wszystkie informacje podane w ankiecie wypełnianej w I etapie Programu, a audytor może poprosić o udostępnienie informacji dodatkowych. Weryfikacji podlegają m.in. terminowość płacenia zobowiązań, przestrzeganie prawa, stan i warunki zatrudnienia, relacje z pracownikami czy realizacja zadań z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu.
- Fair Play to uczciwe i odpowiedzialne prowadzenie biznesu we wszystkich obszarach działalności firmy. To nie deklaracja, ale praktyczne, świadome działania na rzecz grup interesariuszy, z którymi na co dzień współpracujemy – podkreśla Tadeusz Szkudlarski, prezes zarządu spółki Lotos Terminale, która od wielu lat konsekwentnie poddaje się certyfikacji.
W II etapie Programu „Przedsiębiorstwo Fair Play” zostanie przeprowadzone badanie opinii o firmie ubiegającej się o certyfikat wśród jej kontrahentów: dostawców i klientów biznesowych. Celem wywiadu telefonicznego jest poznanie, jaką reputacją cieszy się przedsiębiorstwo i dlaczego.
Na podstawie wyniku audytu oraz badania opinii kontrahentów Komisja Ogólnopolska Programu przygotuje rekomendacje odnośnie do przyznania certyfikatów i nagród. Ostateczną decyzję podejmie Kapituła Programu, w której co roku biorą udział wybitne osobistości świata biznesu i polityki oraz reprezentanci instytucji i organizacji wspierających przedsiębiorców.