Bolków, Chocianów, Chojnów, Gaworzyce, Głogów, Grębocice, Jawor, Krotoszyce, Kunice, Legnica, Legnickie Pole, Lubin, Męcinka, Miłkowice, Mściwojów, Paszowice, Pielgrzymka, Polkowice, Prochowice, Przemków, Radwanice, Rudna, Ruja, Ścinawa, Wądroże Wielkie, Zagrodno, Złotoryja

KD w międzynarodowym gronie

Koleje Dolnośląskie S.A. jako pierwszy samorządowy przewoźnik kolejowy w Polsce został członkiem Międzynarodowego Komitetu Transportu Kolejowego (CIT).

KD w międzynarodowym gronie

Do CIT należą bezpośrednio 133 przedsiębiorstwa kolejowe i promowe, a dalszych 80 współpracuje z CIT za pośrednictwem organizacji stowarzyszonych. W grupie bezpośrednich członków CIT są również nasi partnerzy zagraniczni – Česke Dráhy a.s. i Deutsche Bahn AG. Wśród polskich przewoźników, poza Kolejami Dolnośląskimi, bezpośrednimi członkami CIT są tylko CTL Logistics Sp. z o.o. i Polskie Koleje Państwowe S.A.

CIT został założony w 1902 roku. W momencie powstania jego głównym celem było zapewnienie jednolitego stosowania międzynarodowej Konwencji w sprawie kolejowego ruchu towarowego, która weszła w życie jeszcze w XIX wieku (1893 rok). Od 1928 roku CIT odpowiada również za jednolite stosowanie przepisów przewozu pasażerów i bagażu. Główna siedziba CIT mieści się w szwajcarskim Bernie.

Jako członek CIT mamy możliwość czerpania z kilkudziesięcioletniego doświadczenia tej organizacji, zbudowanego na gruncie praktycznym. CIT oferuje nam między innymi:
-       reprezentację przed instytucjami państwowymi i europejskimi,
-       dostęp do aktualnych informacji o zmianach w prawie przewozowym na szczeblu europejskim,
-       szkolenia i porady prawne,
-       ułatwienia w zawieraniu umów z partnerami zagranicznymi.

Zyska także pasażer – wykorzystanie istniejących procedur i dokumentów CIT pozwoli profesjonalnie rozpatrywać wnioski pasażerów dotyczące komunikacji przygranicznej i międzynarodowej. Udoskonalone zostaną procedury dotyczące:
-       rozpatrywania reklamacji w przypadkach, które dotyczą po części Kolei Dolnośląskich S.A.
i przewoźników zagranicznych,
-       odpowiedzialności wobec pasażera przy umowach na podwykonawstwo usług przewozowych,
-       odpowiedzialności w przypadkach szczególnych (jak np. zranienie podróżnego w pociągu przygranicznym, udzielenie pomocy podróżnemu w przypadku utraty połączenia).
-       stosunków umownych pomiędzy pasażerem (klientem), przewoźnikiem i zarządcą infrastruktury.