Bolków, Chocianów, Chojnów, Gaworzyce, Głogów, Grębocice, Jawor, Krotoszyce, Kunice, Legnica, Legnickie Pole, Lubin, Męcinka, Miłkowice, Mściwojów, Paszowice, Pielgrzymka, Polkowice, Prochowice, Przemków, Radwanice, Rudna, Ruja, Ścinawa, Wądroże Wielkie, Zagrodno, Złotoryja

Sukces ulotek - klucz to oryginalny pomysł

Zapewne każdy, kto choć raz próbował przejść przez ruchliwy zakątek miasta w ciągu dnia, zakończył tę podróż z garścią pełną ulotek reklamowych. W związku z tym, że większość z nich nie przykuwa naszej uwagi, niemalże automatycznie lądują w pobliskim koszu na śmieci. Czym się kierować przy projektowaniu ulotki, by zwróciła uwagę jak największej liczby odbiorców?

Sukces ulotek - klucz to oryginalny pomysł

 

Cel – do kogo ma trafić ulotka?
Podstawą, od której należy rozpocząć projektowanie ulotki, powinno być określenie grupy docelowej, do której ma trafić nasza oferta. Jest jednak wiele branż, które swoje usługi kierują do konkretnych osób. Określenie odbiorcy ulotki reklamowej na etapie jej projektowania pozwoli dostosować jej treść właśnie do wymagań konkretnej grupy nabywców. Jeżeli promujemy ofertę skierowaną do osób starszych, powinniśmy zadbać o to, by informacje na ulotce były czytelne i przejrzyste. Z kolei dla młodych ludzi bardziej atrakcyjne mogą okazać się oryginalne pomysły i chwytliwe hasła.

Spraw by ulotka stała się wartościowa
Ulotka reklamowa powinna zachęcić potencjalnego klienta do tego, by postanowił ją zatrzymać. Nie zawsze tak się dzieje i nawet jeśli ktoś zdecyduje się zachować broszurę, to istnieje bardzo duża szansa, że szybko o niej zapomni. Z kolei ulotka, która w transakcji między usługodawcą a klientem reprezentuje jakąś wartość, z pewnością zyska na atrakcyjności. Jeśli jest ona nośnikiem kuponu rabatowego, promocyjnego kodu lub uprawnia do skorzystania ze specjalnej oferty, z całą pewnością będzie to sygnał dla klienta, że taki druczek warto zachować.

Zadbaj o atrakcyjne hasło na ulotce
Poza poprawną treścią oraz sprecyzowaną grupą odbiorców istotne jest także samo wykonanie. Wypełnianie ulotki dużą ilością obrazków, w dodatku znalezionych w Internecie sprawi, że będzie wyglądać chaotycznie i prędzej zniechęci, niż przyciągnie klientów. Punktem, który w pierwszej kolejności powinien przykuć uwagę przechodniów, jest hasło. Nie musi być długie, ale powinno wzbudzić ciekawość, pragnienie lub zwrócić uwagę na jakąś konkretną potrzebę. Jeśli stawiamy na obraz, to lepiej wybrać jedną grafikę dobrej jakości, która sprawi, że ulotka będzie czytelna i spójna. Sama broszura nie musi być wypełniona dużą ilością tekstu. Wystarczy kilka prostych zdań lub haseł, które zasygnalizują klientowi, jaką działalnością zajmuje się firma. Logo, adres oraz dane kontaktowe można umieścić poniżej.

Dopracuj wizualne szczegóły
Kolorystyka również nie powinna być przypadkowa. Najlepiej, jeśli da się ją zidentyfikować z logo firmy. Jeśli przedsiębiorstwo jest znane, będzie to wyraźny sygnał odnośnie do działalności. Można zapoznać się również ze znaczeniem kolorów w marketingu i na podstawie tych wskazówek projektować ulotkę.