Jak stworzyć dobry katalog reklamowy? Oto 5 najlepszych porad
Reklama to ważny element prowadzenia biznesu. Bez odpowiednio skrojonych działań marketingowych nie będzie możliwe zdobycie nowych klientów oraz rozwinięcie biznesu. Prostą, a jednocześnie skuteczną formą promocji są katalogi reklamowe. Jak je zaprojektować, aby należycie spełniły swoją funkcję i zachęciły odbiorcę do skorzystania z oferowanych usług?

Jak wygląda folder reklamowy?
Wśród różnych metod prezentacji oferty firmowej, można wymienić foldery reklamowe. Przypominają one tradycyjne ulotki, jednak są bardziej rozbudowane. Mogą przybierać różne formy: od kilkustronicowych broszur aż po rozbudowane katalogi reklamowe o dużej objętości. Ich najważniejszą cechą jest atrakcyjna oprawa graficzna oraz informacje przekazane w ciekawej formie. O czym musisz pamiętać, zanim zaczniesz projektowanie katalogów, aby stały się skuteczną reklamą Twoich usług i produktów?
1. Znajdź dobrego wykonawcę katalogów firmowych
Zanim rozpoczniesz pracę nad projektem, poszukaj sprawdzonej drukarni. Ma to kluczowe znaczenie dla jakości oraz terminowości realizacji zlecenia. Firmą godną polecenia jest np. OpenPrint specjalizujący się w wykonywaniu katalogów produktów reklamowych. W ofercie mają różne warianty oraz formaty folderów, a ponadto możesz zlecić projektowanie katalogów firmowych od podstaw. Wówczas zespół grafików zajmie się stworzeniem folderu tak, aby był atrakcyjny dla odbiorcy.
2. Wybierz rodzaj katalogu
Rodzaj folderu musisz dopasować do jego przeznaczenia. Jeżeli katalog reklamowy ma być wykorzystany do prezentowania obszernej oferty, zdecyduj się na wariant klejony. Możesz w nim przedstawić zdjęcia oferowanych produktów wraz z ich opisem oraz specyfikacją techniczną. Taki katalog może zawierać nawet 256 stron, dzięki czemu nie będziesz musiał się ograniczać z ilością przekazywanych informacji.
3. Zadbaj o treści
Dobry katalog ma nieść wartość informacyjną, a jednocześnie musi być atrakcyjny dla odbiorcy. Same zdjęcia nie wystarczą, gdyż powinny być także odpowiednio opisane. Treści muszą być zwięzłe i merytoryczne oraz rozmieszczone tak, aby czytelnie się prezentowały. Aby nie rezygnować z opisów na rzecz zdjęć, wybierz katalog klejony zamiast prostego folderu. Dzięki temu zapełnisz go treścią oraz zaprezentujesz produkty w jak najlepszym stopniu.
4. Nie zapominaj o przejrzystości
Podczas projektowania katalogów firmowych warto wczuć się w rolę odbiorcy. W ten sposób zrozumiesz, że nadmiar treści oraz chaotyczne rozmieszczenie zdjęć nie będzie zachęcające do zapoznania się z informacjami. Należy więc zadbać, aby zawartość katalogu była przejrzysta i czytelna. Ściana tekstu napisanego małą czcionką oraz upchnięte na siłę zdjęcia produktów sprawią, że folder stanie się bezużyteczny.
5. Pamiętaj o atrakcyjnym wyglądzie
Folder jest wizytówką Twojej firmy, dlatego powinien prezentować się profesjonalnie. Projektowanie katalogów musi uwzględniać także szatę graficzną, aby była atrakcyjna i ciekawa. Dobrze, aby kolorystyka zgadzała się z identyfikacją wizualną marki, dzięki czemu będzie jednoznacznie kojarzyła się z Twoją firmą. Zadbaj także o dobrej jakości zdjęcia produktów oraz estetyczny wygląd okładki.
Katalogi firmowe to skuteczna i stosunkowo tania forma reklamy. Cena zależy od rodzaju produktu, jego specyfikacji oraz nakładu. Katalogi reklamowe to jednak inwestycja w rozwój swojej marki, dlatego warto znaleźć na nie środki finansowe w firmowym budżecie.