Bolków, Chocianów, Chojnów, Gaworzyce, Głogów, Grębocice, Jawor, Krotoszyce, Kunice, Legnica, Legnickie Pole, Lubin, Męcinka, Miłkowice, Mściwojów, Paszowice, Pielgrzymka, Polkowice, Prochowice, Przemków, Radwanice, Rudna, Ruja, Ścinawa, Wądroże Wielkie, Zagrodno, Złotoryja

Pierwszy wniosek do Polskiego Ładu złożony. Kto następny?

GŁOGÓW.  Prezydent Głogowa Rafael Rokaszewicz jako pierwszy z samorządowców Zagłębia Miedziowego wysłał pierwszy wniosek do programu Polski Ład „Kompleksowa przebudowa infrastruktury drogowej w Głogowie w celu utworzenia Centrum Przesiadkowego przy linii kolejowej 273 (C-E 59) i 14 (szprycha 9.2 do CPK)”. – Około południa wysłaliśmy pierwszy z trzech wniosków do programu Polski Ład. Łącznie możemy złożyć trzy wnioski, a ten pierwszy to zadanie, które obejmuje budowę i modernizację: 2 rond, 11 ulic, chodników, ścieżek i ciągów pieszo-rowerowych, miejsc postojowych parkingów, w tym Park&Ride. Do tego infrastruktura techniczna jak inteligentne sterowanie ruchem – mówi Rafael Rokaszewicz prezydent Głogowa.

Pierwszy wniosek do Polskiego Ładu złożony. Kto następny?

Szacunkowa wartość projektu to 40 mln złotych, z czego sugerowana wartość dofinansowania to 38 mln złotych. Czas realizacji: 2022-2024

– W ramach projektu planujemy: przebudowę skrzyżowania ul. Sikorskiego/Wojska Polskiego, remont ul. Wojska Polskiego na odcinku od ulicy Sikorskiego do Pl. 1000-lecia wraz z remontem ronda J. Popiełuszki, remont ulic wokół Pl. 1000-lecia wraz z ciągami pieszo- rowerowymi (pętla autobusowa), remont ul. 1 Maja wraz z ciągami pieszo- rowerowymi, remont ul. Spółdzielczej wraz z ciągami pieszo- rowerowymi i miejscami postojowymi (połączenie przystanków Komunikacji Miejskiej z PKP i Dworcem PKS), remont ul. Jedności Robotniczej na odcinku od wjazdu do Centrum Przesiadkowego wraz z ciągami pieszo- rowerowymi oraz inteligentnym sterowaniem ruchem. Planujemy także w tamach tego zadnia budowę węzła- ronda przy zjeździe do Centrum Przesiadkowego (zbieg ulic 1 Maja, Jedności Robotniczej, Poczdamskiej, Nadbrzeżnej); przebudowę ul. Poczdamskiej – dojazd do Centrum Przesiadkowego; przebudowę ul. Nadbrzeżnej i ulic wokół Placu Jana z Głogowa wraz z ciągami pieszo- rowerowymi. W zadaniu chcemy także zawrzeć przebudowę ul. Przemysłowej (od ul. Towarowej do ul. Elektrycznej) wraz z ciągami pieszo- rowerowymi; budowę Centrum Przesiadkowego przy ul. Towarowej, wraz z parkingiem Park&Ride,ciągami pieszo – rowerowymi – mówi Rafael Rokaszewicz prezydent Głogowa.

– Rozwija się kolej, przybyło połączeń kolejowych z Głogowem, jest szansa na ich zwiększenie, do tego Głogów jest na trasie szybkich połączeń z planową budową Centralnego Portu Komunikacyjnego dlatego chciałbym stworzyć wokół dworca Centrum Przesiadkowe, czyli połączenie wszystkich rodzajów transportów: samochodowego, autobusowego, kolejowego, rowerowego. Pomysł był już konsultowany przy tworzeniu studium wykonalności modernizacji stacji Głogów. Przy okazji chcę zapewnić dobry dojazd od Centrum Przesiadkowego remontując ulice w centrum. To aż 11 ulic, do tego chodniki, miejsca parkingowe – mówi Rafael Rokaszewicz prezydent Głogowa.