Bolków, Chocianów, Chojnów, Gaworzyce, Głogów, Grębocice, Jawor, Krotoszyce, Kunice, Legnica, Legnickie Pole, Lubin, Męcinka, Miłkowice, Mściwojów, Paszowice, Pielgrzymka, Polkowice, Prochowice, Przemków, Radwanice, Rudna, Ruja, Ścinawa, Wądroże Wielkie, Zagrodno, Złotoryja

PWSZ w trójce najlepszych uczelni w Polsce

LEGNICA. Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Witelona w Legnicy zajęła 3. miejsce w wśród Państwowych Wyższych Szkól Zawodowych w Polsce w ogłoszonej 18. edycji Rankingu Szkół Wyższych 2017 przygotowanego przez miesięcznik Perspektywy. Równocześnie Uczelnia została sklasyfikowana na pierwszym miejscu na Dolnym Śląsku.

PWSZ w trójce najlepszych uczelni w Polsce

Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Witelona w Legnicy zajęła 3. miejsce ze wskaźnikiem rankingowym 83,7. Najwięcej punktów rankingowych nasza Uczelnia uzyskała w kategoriach: cytowania - 100 (liczba cytowań publikacji w latach 2011 – 2015); ekonomiczne losy absolwentów – 87,11; prowadzone kierunki studiów – 79,26; oferta kształcenia podyplomowego – 74,65; preferencje pracodawców – 72,34; ocena przez kadrę akademicką – 57,11.

Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Witelona w Legnicy jest jedną z największych i najstarszych publicznych uczelni zawodowych w kraju. Tak wysoka ocena w rankingu – awans w stosunku do ubiegłego roku – potwierdza jej ważną rolę w systemie edukacyjnym Dolnego Śląska.  Szczególnie istotne są dla legnickiej uczelni oceny wystawione przez kadrę akademicką – drugie miejsce w Polsce, preferencje pracodawców oraz ekonomiczne losy absolwentów. To ostatnie kryterium mierzone jest wskaźnikiem wysokości zarobków absolwentów uczelni oraz wskaźnikami ich zatrudnienia – według ogólnopolskiego badania prowadzonego przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego oraz ZUS. Tak dobre wyniki potwierdzają najwyższą jakość usług edukacyjnych i bardzo dobre przygotowanie absolwentów do wymagań rynku pracy.

Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Witelona w Legnicy w odróżnieniu od uczelni akademickich wprowadziła kształcenie na profilach praktycznych i powiązała je z oczekiwaniami  rynku pracy. Oznacza to, że studenci częściej i więcej przebywają w zakładach pracy, na praktykach zawodowych i realizują większość programów kształcenia w postaci laboratoriów, ćwiczeń, zadań projektowych i transferowych, warsztatów itp.