Bolków, Chocianów, Chojnów, Gaworzyce, Głogów, Grębocice, Jawor, Krotoszyce, Kunice, Legnica, Legnickie Pole, Lubin, Męcinka, Miłkowice, Mściwojów, Paszowice, Pielgrzymka, Polkowice, Prochowice, Przemków, Radwanice, Rudna, Ruja, Ścinawa, Wądroże Wielkie, Zagrodno, Złotoryja

Legnica już wie na co wyda pieniądze od KGHM

LEGNICA. Trzeci rok z rzędu Urząd Miasta w Legnicy zrealizuje dwa duże projekty dedykowane mieszkańcom w ramach działań CSR KGHM Polska Miedź – firmy społecznie odpowiedzialnej. Symboliczny czek na kwotę 350 tys. zł został dziś odebrany przez wiceprezydenta Legnicy Krzysztofa Duszkiewicza w siedzibie miedziowej spółki. - Do tej pory za pozyskane środku z KGHM zrealizowaliśmy już kilka projektów – głównie ze stowarzyszeniami, klubami sportowymi i wieloma partnerami społecznymi, firmami, organizacjami i instytucjami, z których jesteśmy bardzo dumni – mówi Krzysztof Duszkiewicz, wiceprezydent Legnicy.

Legnica już wie na co wyda pieniądze od KGHM

Kampania edukacyjna „Zdrowie najważniejsze” – skierowana do rodzin zamieszkujących na terenie Legnicy, promująca zdrowy styl życia, aktywność fizyczną i integrację rodziny. Tradycyjnie w ramach tego przedsięwzięcia zorganizujemy cykl eventów sportowych „Dwie godziny dla rodziny”. Będą to weekendowe spotkania rodzinne z aktywnościami fizycznymi. Co ważne, jak co roku, zaangażujemy sportowe kluby, z którymi będziemy wspólnie budować zbiorową aktywność tak ważną w czasach wciąż jeszcze trwającej pandemii.

Z kolei kampania społeczno-edukacyjna – skierowana będzie do organizacji pozarządowych, dzieci i młodzieży „W serCu Legnica” z udziałem #TEAMLEGNICA Centrum Wolontariatu Miejskiego. Celem kampanii jest promocja zdrowego stylu życia, przeciwdziałanie uzależnieniom zatem będzie wiele działań skierowanych do młodych ludzi – jak chociażby zorganizowane z wielkim sukcesem w 2019 roku Regionalne Forum Wolontariatu. Tradycyjnie akcjom będą towarzyszyć wydawnictwa edukacyjne, takie jak chociażby zrealizowane do tej pory - „Jasiu, Aniu, wiecie co jecie”?, autorstwa Katarzyny Bosackiej, która w listopadzie 2019 roku była gościem Spotkania Kobiet, a także - dedykowany starszej części mieszkańców miasta, zatytułowany „Złap odporność” z poradami dotyczącymi zdrowego odżywiania.

- Dziś podczas konferencji podsumowującej dwa lata współpracy KGHM z samorządami w ramach CSR, usłyszeliśmy jak wysoko cenione są projekty realizowane w ramach kampanii „Zdrowa Legnica”. Bowiem dziś celem, zarówno dla nas jak i Polskiej Miedzi, jest budowanie zbiorowej odporności mieszkańców regionu Zagłębia Miedziowego, a właśnie aktywność fizyczna i edukacja w tym zakresie są narzędziami do realizacji wyznaczonych celów – mówi Ewa Szczecińska-Zielińska, dyrektor Wydziału Promocji i Komunikacji Społecznej Urzędu Miasta Legnicy.

Projekty zostaną zrealizowane jeszcze w tym roku. Wszystkie informacje o ich realizacji zostaną publikowane na stronie www.legnica.eu, na oficjalnych profilach w mediach społecznościowych oraz mediach lokalnych i regionalnych.