Młodzi mają pomysł na biznes
LEGNICA. Grunt to mieć dobry plan na przyszłość. W konkursie "Mój pierwszy biznes", ogłoszonym przez Legnicką Specjalną Strefę Ekonomiczną, za te najlepsze pomysły posypały się nagrody. Pula nagród wyniosła kilka tysięcy złotych.
W konkursie „Mój pierwszy biznes” wzięli udział uczniowie szkół ponadpodstawowych i studenci uczelni wyższych należących do Dolnośląskiego Klastra Edukacyjnego. W sumie napłynęły 22 prace. Pięć najlepszych przeszło do ścisłego finału.
- Wszyscy jesteście wygranymi Myślę, że przed wami świetlana przyszłość. To fajnie, że w tak młodym wieku macie pomysły na własny biznes, a są to bardzo dobre propozycje, prezentujące wysoki poziom - podsumował Przemysław Bożek, prezes Legnickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej.
Pierwsze miejsce i nagrodę w wysokości 2 tys. zł otrzymał Nazar Maksymiv, za pomysł dotyczący stawiania tanich domów ekologicznych.
- Przedstawiłem na konkursie projekt, który pozwala na budowę domu jednorodzinnego o wartości do stu tys. zł. Na taki wydatek może pozwolić sobie i młody człowiek - student, który chce iść na swoje i osoby starsze, które marzyły o własnym domku. Co więcej, te panele, z których produkuję dom, pozwalają na produkcję np. dużych hal produkcyjnych czy magazynowych - opowiada Nazar Maksymiv, zwycięzca konkursu.
II miejsce i tysiąc zł nagrody zdobyła Dominika Szulda. Jej pomysł na biznes dotyczył zmiany pojazdów spalinowych w pojazdy elektryczne. Jak mówi laureatka, pewnie komisję zaskoczyła swoim zamiłowaniem do motoryzacji.
- Niewiele jest kobiet w motoryzacji, zwłaszcza takich, które interesują się do tego stopnia, że tworzą projekty naprawy aut. Mogę się pochwalić, że sama swoje auta naprawiam i jest to szokujące dla wielu ludzi. Myślę, że zaskoczyłam też tym komisję konkursową- mówi Dominika Szulda.
III miejsce zajął Jarosław Dropik, który ma plan, jak produkować detale wtryskiwane z tworzyw sztucznych.
Były i wyróżnienia, które przyznano Kamilowi Niemczyckiemu za biznesplan dotyczący usług programistycznych i Magdalenie Maziarz za biznesplan dotyczący usług copywritingu.