Bolków, Chocianów, Chojnów, Gaworzyce, Głogów, Grębocice, Jawor, Krotoszyce, Kunice, Legnica, Legnickie Pole, Lubin, Męcinka, Miłkowice, Mściwojów, Paszowice, Pielgrzymka, Polkowice, Prochowice, Przemków, Radwanice, Rudna, Ruja, Ścinawa, Wądroże Wielkie, Zagrodno, Złotoryja

Będzie nowy wykonawca remontu stacji Legnica 

LEGNICA. Ta inwestycja miała być gotowa dwa lata temu, a właściwie rozpocznie się od nowa. Na plac budowy, bo tym od lat jest kolejowa stacja w Legnicy, wkroczyć ma niebawem nowy wykonawca.

Będzie nowy wykonawca remontu stacji Legnica 

Wielomilionowa inwestycja, jaką jest modernizacja stacji kolejowej w Legnicy dotąd szczęścia nie miała. Ruszyła w 2019 roku i na koniec 2020 miała być gotowa. W czerwcu tego roku PKP PLK zerwały jednak umowę z wykonawcą i prace stanęły w miejscu.

- Niestety, poprzedni wykonawca, który przy podpisaniu umowy deklarował sprawną realizację robót, całkowicie zawiódł. Musieliśmy rozwiązać z nim umowę. Dokonano inwentaryzacji prac i materiałów i w tym miesiącu podpisujemy umowę z nowym wykonawcą, który powinien do końca przyszłego roku zakończyć pracę na tej stacji, która ma charakter historyczny. W dużym zakresie w konsultacji i w ustaleniach z konserwatorem zabytków., wszytskie elementy historyczne są zachowane, natomiast dostępność stacji będzie dostosowana już do oczekiwań współczesnych - mówi Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP PLK.

Czy tym razem terminu uda się dotrzymać i legnicka stacja będzie gotowa na koniec przyszłego roku?

- Na wydłużenie terminu realizacji prac wpłynęło także i to, że długi czas procedowano kolorystykę poszczególnych elementów, po ściągnięciu kolejnych warstw farby. Tajemnicze były również instalacje wodne, w niektórych miejscach zasypane, Nie było map tych instalacji. Natomiast teraz, kiedy mamy już zarówno określoną kolorystykę elementów drewnianych, metalowych i kamieniarki, i wiemy też więcej na temat instalacji, jakie są na dworcu- wykonawca powinien sprawnie realizować te roboty - dodaje Mirosław Siemieniec.

Najważniejsza - po remoncie - ma być dostępność legnickiego dworca. Dziś, by z tunelu peronowego dostać się na same perony trzeba pokonać wiele stromych schodów. Osoby niepełnosprawne czy matki z wózkami dziecięcymi nie maja żadnych szans, by bez czyjejś pomocy wejść na stację.

- Efekt prac będzie taki, że z tunelu na perony będzie bezpośredni dostęp windami. Do tego odpowiednie oznakowanie, także dla osób niedowidzących - zapewnia rzecznik PKP PLK.