Bolków, Chocianów, Chojnów, Gaworzyce, Głogów, Grębocice, Jawor, Krotoszyce, Kunice, Legnica, Legnickie Pole, Lubin, Męcinka, Miłkowice, Mściwojów, Paszowice, Pielgrzymka, Polkowice, Prochowice, Przemków, Radwanice, Rudna, Ruja, Ścinawa, Wądroże Wielkie, Zagrodno, Złotoryja

Coraz bliżej do centrum przesiadkowego?

LEGNICA. Ma być nowocześne, ale przede wszystkim funkcjonalne. Ma mieszkańcom i turystom ułatwić dostęp do transportu publicznego i to w różnych odsłonach - od komunikacji publicznej, poprzez pieszych, rowerzystów, zmotoryzowanych i podróżujących pociągami. Wkrótce ma być gotowy Program Funkcjonalno -Użytkowy dla budowy multimodalnego Centrum Przesiadkowego przy legnickim dworcu.

Coraz bliżej do centrum przesiadkowego?

- Faktycznie, teraz jesteśmy na etapie przygotowania Programu Funkcjonalno -Użytkowego, który jest zaawansowany już 90 procentach- mówi Maciej Kupaj, prezydent Legnicy.

Centrum Przesiadkowe ma być zlokalizowane w okolicach dworca kolejowego, w obszarze ulic: Kolejowej, Kartuskiej i Konduktorskiej oraz zabudowań kolejowych.

- Część terenu, która jest za niskimi, zabytkowymi budynkami przy ul. Kartuskiej to są tereny prywatne. Tę część chcemy wykupić od właściciela i przeznaczyć na Centrum Przesiadkowe. Chcemy też przebudować to centrum przesiadkowe, które teraz jest przy dworcu. Plan jest taki, że wszystkie autobusy miejskie będą dojeżdżać bezpośrednio pod dworzec. Dziś to jest absurdalna sytuacja, że nie ma żadnego autobusu, który podjeżdża bezpośrednio pod dworzec - dodaje prezydent Maciej Kupaj.

Wstępna koncepcja zakłada, że w ramach Centrum Przesiadkowego powstaną pętle, zatoki i perony dla autobusów, a także parkingi typu Park&Ride, Bike&Ride. Potrzebna będzie też przebudowa układu drogowego i skrzyżowań pod potrzeby komunikacji zbiorowej.

- Część, która ma powstać na tym dziś jeszcze prywatnym terenie, ma obsługiwać przede wszystkim ruch pozamiejski, ewentualnie także międzynarodowy. Planujemy tam budowę czterech peronów autobusowych i dodatkowo ok. stu miejsc parkingowych, a także stacje do ładowania autobusów elektrycznych i miejsce na potrzeby pracowników MPK, którym -zgodnie z wymogami - trzeba zapewnić miejsce, gdzie mogą zjeść śniadanie, czy pójść do toalety- dodaje prezydent Legnicy.

Projekt budowy multimodalnego Centrum Przesiadkowego jest finansowany z funduszy europejskich w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych Legnicko - Głogowskiego Obszaru Funkcjonalnego.