Rekrutacja na magisterkę z Bezpieczeństwa wewnętrznego już trwa
LEGNICA. W ofercie studiów magisterskich Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej im. Witelona w Legnicy dostępne są studia na nowym kierunku - Bezpieczeństwo wewnętrzne. Decyzję o nadaniu Wydziałowi Nauk Społecznych i Humanistycznych uprawnień do prowadzenia studiów drugiego stopnia o profilu praktycznym na kierunku Bezpieczeństwo Wewnętrzne podjął Minister Nauki i Szkolnictwa Wyższego.
Tym samym kandydaci na studia, mogą już wybierać ten kierunek kształcenia w systemie elektronicznej rejestracji, która potrwa do 26 października br.
Terminy rekrutacji na magisterskie studia Bezpieczeństwo wewnętrzne:
a) elektroniczna rejestracja kandydatów: 30 września – 26 października 2016 r.
b) przyjmowanie dokumentów – 26 października - 27 października 2016 r.
c) ogłoszenie list kandydatów przyjętych na I rok studiów - 28 października 2016 r.
Uruchomienie studiów II stopnia na kierunku Bezpieczeństwo wewnętrzne to odpowiedź Uczelni na potrzeby absolwentów studiów licencjackich, którzy mogą kontynuować kształcenie w PWSZ im. Witelona w Legnicy i tym samym nie muszą wyjeżdżać do innych ośrodków akademickich w celu uzupełnienia wykształcenia.
Studia magisterskie na kierunku Bezpieczeństwo wewnętrzne przygotują wysoko wykwalifikowanych specjalistów do służby i pracy w instytucjach publicznych i podmiotach komercyjnych realizujących zadania na rzecz zapewnienia bezpieczeństwa i porządku publicznego w tym m.in. w Policji, Straży Granicznej, Państwowej Straży Pożarnej, Służbie Więziennej, strażach gminnych, leśnych, rybackich, agencjach ochrony mienia i osób, agencjach detektywistycznych itp.
Kierunek stanowi interesującą propozycję dla przyszłych ekspertów w zakresie: bezpieczeństwa społecznego oraz cywilnego przeciwdziałania zagrożeniom, zarządzania sytuacjami kryzysowymi, zapewnienia bezpieczeństwa instytucjom i podmiotom gospodarczym, a nawet systemom i sieciom informatycznym
Wcześniej, kierunek został zaopiniowany przez Prezydium Polskiej Komisji Akredytacyjnej. Pozytywnie została oceniona koncepcja i program kształcenia, minimum kadrowe, baza dydaktyczna oraz wewnętrzny system zapewnienia jakości kształcenia.