Oswajanie z groźbą ataku terrostycznego
LEGNICA/CHOJNÓW. Legniccy policjanci w grudniu 2016 r. w Zespole Szkół Ogólnokształcących nr 4 w Legnicy oraz w Szkole Podstawowej nr 3 w Chojnowie zorganizowali kolejne spotkania w ramach wojewódzkiego programu edukacyjnego pn. „ALFA”, ukierunkowanego na podnoszenie świadomości i kształtowania pożądanych postaw i zachowań w sytuacji zagrożeń o charakterze terrorystycznym.
Legniccy policjanci w ramach programu edukacyjno - informacyjnego „ALFA” opracowanego przez Wydział Prewencji Komendy Wojewódzkiej Policji we Wrocławiu przy współpracy z Urzędem Wojewódzkim we Wrocławiu, realizują kolejne spotkania w uczniami na terenie powiatu legnickiego.
W grudniu policjant Wydziału do spraw Nieletnich i Patologii zorganizował zajęcia dla uczniów 3 klasy Gimnazjum oraz młodzieży z 2 klasy liceum uczęszczających do Zespołu Szkół Ogólnokształcących nr 4 w Legnicy. Zajęcia z nastolatkami przeprowadził st. asp. Andrzej Jurkowski. Młodzież, która bardzo aktywnie uczestniczyła w zajęciach wykazała się ogromną wiedzą z zakresu reagowania w sytuacjach zagrożenia. Aby młodzi ludzie pamiętali o zasadach omawianych podczas tych zajęć, policjant rozdał uczestnikom opaski. Jak widać na zdjęciach młodzież bardzo chętnie identyfikowała się z przesłaniem widniejącym na opasce.
Policjanci z Komisariatu Policji w Chojnowie w ostatnim czasie odwiedzili uczniów Szkoły Podstawowej nr 3 w Chojnowie. Mł. asp. Piotr Matuszkiewicz wspólnie z mł. asp. Marcinem Lechowiczem z Rewiru Dzielnicowych przeprowadzili zajęcia w klasach I-III i I –VI. W zajęciach policjanci wykorzystywali specjalnie przygotowane kolorowe tablice, aby w jak najbardziej przystępny dla dzieci sposób uczyć je zasad bezpieczeństwa. Dzieci otrzymały od policjantów materiały edukacyjne, które mają za zadanie utrwalić zasady, których my wszyscy powinniśmy przestrzegać w przypadku wystąpienia zagrożenia o charakterze terrorystycznym.
Ponadto podczas spotkań z policjantami dzieci przyswajają wiedzę dotyczącą m. in. tego jak zachować się, gdy usłyszą strzały czy też, gdy zauważą jakiś podejrzany pakunek. W trakcie zajęć policjanci korzystają z przygotowanych kolorowych tablic obrazujących poszczególne sytuacje. Uczniowie wcielają się także w rolę policjanta przyjmującego zgłoszenie i osoby, która znalazła pozostawioną, podejrzaną torbę. W ten sposób mają możliwość utrwalenia wiedzy o tym, jakie informacje należy w sytuacji zagrożenia przekazać służbom.