Bolków, Chocianów, Chojnów, Gaworzyce, Głogów, Grębocice, Jawor, Krotoszyce, Kunice, Legnica, Legnickie Pole, Lubin, Męcinka, Miłkowice, Mściwojów, Paszowice, Pielgrzymka, Polkowice, Prochowice, Przemków, Radwanice, Rudna, Ruja, Ścinawa, Wądroże Wielkie, Zagrodno, Złotoryja

Legnicka administracja bliżej mieszkańców

LEGNICA. Od niedawna, w myśl zarządzenia prezydenta Legnicy, przy akceptacji ministerstwa cyfryzacji, procedura potwierdzania profilów zaufanych może być przeprowadzana także poza punktem w Urzędzie Miasta, zyskując charakter mobilny. Rozwiązanie to jest dostępne tylko dla mieszkańców Legnicy.

Legnicka administracja bliżej mieszkańców

- To nasze wyjście naprzeciw potrzebom osób, którym trudno jest z różnych powodów osobiście przychodzić do urzędu, np. chorym czy niepełnosprawnym – mówi prezydent Tadeusz Krzakowski.

Ratuszowe służby informatyczne przygotowały niezbędny sprzęt komputerowy (przenośny komputer z drukarką), który umożliwia świadczenie takiej usługi mobilnej. Potwierdzaniem, przedłużaniem ważności i unieważnianiem profilu zaufanego ePUAP w miejscu pobytu klienta zajmują się przeszkoleni pracownicy kancelarii urzędu. W Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miasta znajduje się informacyjna karta usługi, która szczegółowo opisuje całą procedurę http://um.bip.legnica.eu/uml/e-urzad/informacyjne-karty-uslu/potwierdzanie-przedluza/16306,Potwierdzanie-przedluzanie-waznosci-i-uniewaznianie-profilu-zaufanego-ePUAP.html

Przypomnijmy. W Urzędzie Miasta od kwietnia 2016 r. działa punkt potwierdzający profile zaufane ePUAP (elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej). Mieści się w kancelarii Urzędu, na parterze, przy placu Słowiańskim 8. W ciągu roku potwierdzono tu ponad 230 profilów zaufanych.

Profil zaufany to bezpłatna metoda uwierzytelnienia obywateli w systemach e-administracji. Dzięki niemu możemy załatwić sprawy administracyjne drogą elektroniczną, 24 godziny na dobę, z dowolnego miejsca z dostępem do internetu.

W jaki sposób można założyć profil zaufany? Należy najpierw założyć konto użytkownika na portalu ePUAP (www.epuap.gov.pl), z którego wysyłamy elektroniczny wniosek o nadanie profilu zaufanego. Następnym krokiem jest osobiste stawienie się i uwierzytelnienie profilu w jednym z punktów potwierdzających profil zaufany lub skorzystanie z usługi mobilnej – ich lista jest dostępna na platformie ePUAP (https://epuap.gov.pl/wps/myportal/punkty-potwierdzenia-pz).

Po sprawdzeniu danych osobowych na podstawie dokumentu tożsamości i podpisaniu wniosku papierowego, wnioskodawca otrzymuje profil zaufany.

Właściciel takiego profilu może posługiwać się nim w kontaktach z administracją nie tylko samorządową czy państwową, ale też w kontaktach z urzędami skarbowymi czy ZUS.

Dzięki posiadaniu profilu zaufanego można załatwiać m.in. sprawy meldunkowe, wniosek o wydanie prawa jazdy, rozpoczęcie procedury rejestracji samochodu, deklaracje opłat za odbiór odpadów czy rejestrację działalności gospodarczej.