ZSiPO w Lubinie wiodącym ośrodkiem w powiecie (FOTO)
LUBIN. Zespół Szkół i Placówek Oświatowych w Lubinie jest wiodącym Ośrodkiem Koordynacyjno – Rehabilitacyjno – Opiekuńczym na obszarze powiatu lubińskiego. Placówka działa w ramach realizacji rządowego programu kompleksowego wsparcia dla rodzin „Za życiem”. W roku 2020 z pomocy i zajęć w ZSiPO korzystało 55 dzieci.
Od kilku lat pełni rolę Wiodącego Ośrodka Koordynacyjno – Rehabilitacyjno – Opiekuńczego na obszarze powiatu lubińskiego.
Głównym zadaniem Zespołu Szkół i Placówek Oświatowych w Lubinie jest udzielanie rodzicom specjalistycznych informacji dotyczących problemów rozwojowych dziecka, wskazywanie właściwych dla dziecka i jego rodziny form kompleksowej, specjalistycznej pomocy, w szczególności rehabilitacyjnej, terapeutycznej, logopedycznej, psychologicznej i pedagogicznej, wskazywanie rodzicom jednostek udzielających specjalistycznej pomocy dzieciom, organizowanie zajęć z wczesnego wspomagania rozwoju dziecka na warunkach i w formach określonych w odpowiednich przepisach prawa oświatowego, koordynowanie korzystania z usług specjalistów dostępnych na obszarze powiatu, w tym zbieranie i upowszechnianie informacji o usługach i świadczących je specjalistach, prowadzenie akcji informacyjnych, monitorowanie działań związanych z udzieleniem pomocy dzieciom i ich rodzinom.
W roku 2020 w ramach wczesnego wspomagania rozwoju dziecka prowadzono wiele form terapii, w tym rehabilitację ruchowa, terapię logopedyczną, pedagogiczną, behawioralną dziecka z autyzmem, komunikację alternatywną, dogoterapię czy logo rytmikę.
Zajęciami specjalistycznymi w 2020 r. objętych zostało łącznie 55 dzieci. Zrealizowano łącznie 1169 godzin zajęć bezpośredniej pracy z dzieckiem i jego rodzicem. O potrzeby dzieci dba wysoko wykwalifikowana kadra. W minionym roku w zespole terapeutów pracowało łącznie 9 osób. Byli to logopedzi, terapeuta pedagogiczny, rehabilitanci, terapeuta behawioralny, komunikacji alternatywnej, dogoterapeuta czy koordynator zadań ośrodka koordynacyjno – rehabilitacyjno – opiekuńczego.
Dzieci kwalifikowano na zajęcia w oparciu o analizę opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka wydanych przez Poradnię Psychologiczno – Pedagogiczną, zgodnie z potrzebami dziecka oraz na podstawie konsultacji z rodzicami. Zajęcia trwały 60 minut, odbywały się w bogato wyposażonych gabinetach specjalistycznych, dzieci uczestniczyły w zajęciach indywidualnie, wyjątek stanowiły dogoterapia i logorytmika, które były zajęciami grupowymi. Ze względu na sytuację epidemiczną w kraju zajęcia prowadzono w reżimie sanitarnym. Prowadzono systematyczną, ścisłą współpracę z rodzicami, zgodnie z potrzebami i możliwościami dziecka i jego rodziny.{gallery}galeria/wydarzenia/12-01-21-zsipo-lubin{/gallery}