Bolków, Chocianów, Chojnów, Gaworzyce, Głogów, Grębocice, Jawor, Krotoszyce, Kunice, Legnica, Legnickie Pole, Lubin, Męcinka, Miłkowice, Mściwojów, Paszowice, Pielgrzymka, Polkowice, Prochowice, Przemków, Radwanice, Rudna, Ruja, Ścinawa, Wądroże Wielkie, Zagrodno, Złotoryja

Lubin ma już swój odcinek Cyklostrady

LUBIN. Zakończyła się budowa lubińskiego fragmentu Cyklostrady Dolnośląskiej – jednej z największych inwestycji rowerowych w regionie. Mieszkańcy mogą już korzystać z nowych, komfortowych tras i miejsc odpoczynku, które sprzyjają nie tylko rekreacji, ale i codziennej mobilności. Nowo powstała infrastruktura to efekt kilkuetapowych prac prowadzonych przez 4,5 miesiąca. – Mamy maj i wydawałoby się, że wszyscy powinniśmy już zasuwać na rowerach. Jednak rano jeszcze jest zimno, więc sam jeżdżę głównie popołudniami – przyznaje z uśmiechem prezydent Lubina Robert RACZYŃSKI. – Rower to dziś szybki środek transportu, a przy tym zdrowy i przyjemny. Warto korzystać, szczególnie że mamy do tego coraz lepsze warunki: i lepszy sprzęt, i lepszą infrastrukturę – zachęca.

Lubin ma już swój odcinek Cyklostrady

Najpierw zmodernizowano istniejącą drogę rowerową przy ul. Szkolnej i Zielonogórskiej, poprawiając jej nawierzchnię oraz dostosowując ją do aktualnych standardów bezpieczeństwa i wygody. Następnie przebudowano odcinek ścieżki przy ul. Zielonogórskiej – między ul. Paderewskiego a Ścinawską – tworząc oddzielne pasy dla pieszych i rowerzystów. Dla pieszych powstała ścieżka o szerokości 1,8 metra, natomiast dla rowerzystów – komfortowy pas o szerokości od 2 do 2,5 metra.

W tym miejscu powstał także pierwszy na trasie MOR, czyli Miejsce Odpoczynku Rowerzystów – zadaszona wiata z miejscem do siedzenia i spożycia posiłku, małym placem zabaw dla dzieci oraz punktem samodzielnej naprawy rowerów.

W kolejnym etapie przeprowadzono remont ścieżki biegnącej wzdłuż ul. Ścinawskiej. Ostatnim elementem była budowa nowego, 3,5-metrowego traktu pieszo-rowerowego, wyposażonego w nowoczesne oświetlenie i kolejny MOR. Całość zaprojektowano tak, by umożliwić bezpieczne i wygodne poruszanie się rowerzystom, pieszym oraz osobom z wózkami dziecięcymi. Całość inwestycji kosztowała prawie 6 milionów złotych, z czego ponad 4,7 mln zł miasto pozyskało z Funduszy Europejskich dla Dolnego Śląska. Lubińska część Cyklostrady wchodzi w zakres Trasy Miedzianej, która docelowo ma łączyć Dolinę Baryczy z Przemkowskim Parkiem Krajobrazowym.

Powiązane wpisy