Bolków, Chocianów, Chojnów, Gaworzyce, Głogów, Grębocice, Jawor, Krotoszyce, Kunice, Legnica, Legnickie Pole, Lubin, Męcinka, Miłkowice, Mściwojów, Paszowice, Pielgrzymka, Polkowice, Prochowice, Przemków, Radwanice, Rudna, Ruja, Ścinawa, Wądroże Wielkie, Zagrodno, Złotoryja

Remont 1 Maja - zdążą czy nie?

LUBIN. Lubinianie zastanawiają się kiedy  ulica 1 Maja zostanie oddana do użytku. Jej remont trwa od maja tego roku,  a miał zakończyć się ostatniego września. Wykonawca już dwa razy przesuwał termin wykonania przebudowy. Urząd Miejski, który jest inwestorem informuje, że ostateczny termin zakończenia modernizacji ustalono na 10 listopada. 

Remont 1 Maja - zdążą czy nie?

 

Lubinianie zaczynają się już denerwować utrudnieniami w centrum miasta. Ulica 1 Maja wyłączona jest z ruchu kołowego od maja. Ze względu na prace drogowe zmieniono trasy linii autobusowych i zmuszono kierowców do korzystania z objazdów. 10 października dodatkowo zamknięto jeszcze przejazd kolejowy u zlotu ulic Kolejowej i 1 Maja. Jak zapewnia Urząd Miejski w Lubinie, remont i utrudnienia powinni "przejść do historii" 10 listopada. To bowiem ostateczny termin zakończenia prac budowlanych, na który przystał magistrat. Wykonawca swoje opóźnienie od pierwotnego terminu zakończenia inwestycji ( 30 września) tłumaczył "niespodziankami", na które natrafiono podczas demontażu starej nawierzchni. Jacek Mamiński, rzecznik prezydenta Lubina potwierdza, że firma faktycznie napotkała różne kable i rury pod ziemią,  o których istnieniu wcześniej nie wiedziano, stąd zgoda miasta na przesunięcie terminu zakończenia prac. 

Przypomnijmy, że ulica 1 Maja niegdyś leżała w zarządzie wojewódzkim. Od kiedy miasto przekazało obwodnicę południową pod zarząd województwa,  fragment byłej drogi wojewódzkiej jaką jest ulica 1 Maja przeszedł pod władanie magistratu lubińskiego. - Technologia, w jakiej ulica 1 Maja została zbudowana oraz fakt, że od wielu lat nie była remontowana sprawiły, że przebudowa musiała być kompleksowa. Nie chodzi tylko o to, co widać na zewnątrz. Tam nie było w ogóle kanalizacji deszczowej, która teraz jest zbudowana od podstaw. Oprócz tego  będą nowe chodniki, oświetlenie i ścieżka rowerowa. To pierwszy etap remontu ulic, które wcześniej były we władaniu marszałka. Drugi etap prac dotyczy przebudowy skrzyżowania ulicy 1 Maja ze Skłodowskiej w okolicy dawnej stacji paliw. Tam docelowo powstanie rondo, a kolejny etap to remont nawierzchni ulicy w kierunku dworca PKS - wyjaśnia Jacek Mamiński. 

Koszt remontu tejże ulicy to 2,5 mln złotych. Połowę środków stanowiły dotacje unijne, część przekazało Starostwo Powiatowe. 

 

Powiązane wpisy