Bolków, Chocianów, Chojnów, Gaworzyce, Głogów, Grębocice, Jawor, Krotoszyce, Kunice, Legnica, Legnickie Pole, Lubin, Męcinka, Miłkowice, Mściwojów, Paszowice, Pielgrzymka, Polkowice, Prochowice, Przemków, Radwanice, Rudna, Ruja, Ścinawa, Wądroże Wielkie, Zagrodno, Złotoryja

Zakończono przebudowę ważnej arterii miejskiej

POLKOWICE. Nastąpiło otwarcie po przebudowie jednej z najważniejszych arterii w mieście. Gruntowny remont drogi pełniącej funkcję pd.-wsch. obwodnicy miasta trwał dziesięć miesięcy. Jest nowy asfalt, dwie zatoki autobusowe, nowe oświetlenie LED, chodnik i ścieżka rowerowa. A na końcu 1,2 km drogi – rondo. Tak w skrócie można opisać wynik prawie rocznej pracy nad inwestycją o oficjalnej nazwie „Przebudowa ulicy Wojska Polskiego w Polkowicach”.

Zakończono przebudowę ważnej arterii miejskiej

W ramach inwestycji wykonano także nową sieć kanalizacji deszczowej oraz usunięto kolizje z sieciami infrastruktury podziemnej. na całej długości ulicy wprowadzono nową organizację ruchu (uwaga kierowcy!). Wyznaczono dodatkowe pasy włączające do ruchu. Wyznaczono przejścia dla pieszych (uwaga piesi!). Dla zwiększenia bezpieczeństwa pieszych wykonano dodatkowo dwa tzw. azyle dla pieszych.

Remont ulicy Wojska Polskiego wykonywało warszawskie przedsiębiorstwo Budimex S.A. Wartość całej inwestycji wyniosła 9.638.860,00 zł brutto.

Obwodnica powinna znacząco odciążyć ruch samochodowy w ścisłym centrum Polkowic, którędy na czas remontu przejeżdżało gros pojazdów w kierunkach północnym i wschodnim.

Aby to osiągnąć od 1 lutego br. planowane są zmiany w organizacji ruchu kołowego na terenie ścisłego centrum Polkowic (m. in. ulicach Górnej, Browarnej, Gdańskiej, Targowej i Głogowskiej), gdzie planowane jest wprowadzenie zakazu wjazdu pojazdów o masie większej niż 3,5 t.

Pojazdy ważące powyżej 5 t, od lutego mogą nie wjechać na ulice Akacjową i Klonową oraz część ulicy Brzozowej. Niedostępne dla pojazdów o masie większej niż 8 t mają być m. in. 3 Maja, 11 Lutego, Kard. B. Kominka, H. Sucharskiego, część ul. H. Dąbrowskiego oraz Hubala.

Takie rozwiązania mają poprawić bezpieczeństwo i komfort pieszych w mieście oraz zapobiegać dalszemu dewastowaniu infrastruktury drogowej przez najcięższe pojazdy. Ograniczenia te nie będą dotyczyły pojazdów służb miejskich.

Powiązane wpisy