Bolków, Chocianów, Chojnów, Gaworzyce, Głogów, Grębocice, Jawor, Krotoszyce, Kunice, Legnica, Legnickie Pole, Lubin, Męcinka, Miłkowice, Mściwojów, Paszowice, Pielgrzymka, Polkowice, Prochowice, Przemków, Radwanice, Rudna, Ruja, Ścinawa, Wądroże Wielkie, Zagrodno, Złotoryja

Język obcy - nie jest im obcy

POLKOWICE. Uczniowie dwujęzycznej klasy w „czwórce” bezpłatnie rozwijają swoje umiejętności językowe w zakresie mówienia i komunikacji, szczególnie w języku angielskim. Realizując program “Polkowice – moje miasto, moja historia i teraźniejszość” z udziałem native speakerów, pobudzają pasję do nauki języków i jednocześnie promują swoje miasto.

Język obcy - nie jest im obcy

Wyjście poza mury szkoły i pokazanie miasta gościom, dla których językiem ojczystym jest język angielski – to pierwszy projekt dla klasy dwujęzycznej w Szkole Podstawowej Nr 4 im. Marii Skłodowskiej-Curie w Polkowicach.

– Zaprosiliśmy do udziału w tym projekcie zaprzyjaźnionych native speakerów ze szkoły języcznej, którzy posłuchali historii miasta Polkowic w języku angielskim, którą przygotowali dla nich uczniowie. Chcieliśmy, aby to uczniowie zrobili coś dla native speakerów, aby wyszli z inicjatywą i przedstawili nasze cudowne miasto – informuje Justyna Marszałek, nauczycielka SP4 w Polkowicach, koordynatorka programu.

Spacerując ulicami miasta, uczestnicy programu odwiedzili ciekawe miejsca w Polkowicach, głównie obiekty związane z historią: ratusz, pomnik Konrada I głogowskiego, kościoły i inne. Spotkali się także przy polkowickim ratuszu z burmistrzem Polkowic Wiesławem Wabikiem, który miał okazję porozmawiać z gośćmi w ich ojczystym języku.
– Organizujemy oprowadzanie native speakerów po naszym mieście i ja razem z moimi koleżankami zostałyśmy wytypowane do tego, aby przeczytać angielskie tłumaczenie podczas spotkania z panem burmistrzem i się do tego przygotowywałyśmy. Uważam, że projekt jest bardzo wartościowy dla uczniów ponieważ w języku angielskim przekazywana jest duża wiedza historyczna o mieście. To słownictwo, te tłumaczenia mogą nam się przydać w przyszłości – mówi Patrycja, uczennica SP4.
Korzyścią dla uczniów jest wzrost kompetencji językowej, nauka języka angielskiego, ale też umiejętność autoprezentacji, przedstawiania siebie, jak i własnego miasta, jego promocja i poznanie historii – wszystko to jest wartością dodaną projektu.

– Bardzo czekałam na ten projekt i byłam go mega ciekawa, bardzo lubię poznawać ludzi z zagranicy. Uczę się języka angielskiego, niemieckiego i francuskiego – mówi Amelia, uczennica SP4. – W tym projekcie najbardziej pomocna była dla mnie znajomość języka niemieckiego i angielskiego. Właśnie językiem angielskim posługiwali się zaproszeni goście – dodaje.

Mówienie to kluczowy element komunikacji. Uczniowie “czwórki” starają się korzystać z każdej okazji, aby rozmawiać w języku obcym. Często biorą udział w warsztatach językowych w szkole, jak również wyjazdowych zajęciach typu Euroweek. Nie brakuje im pomysłów na kolejne projekty, które motywują do nauki języków obcych.

Powiązane wpisy