Pociągiem z Wrocławia via Sobótka do Świdnicy (FILM)
REGION. W niedzielę, 12 czerwca po dwudziestu dwóch latach przerwy na linię kolejową łączącą Świdnicę z Sobótką i Wrocławiem powróciły regularne przewozy pasażerskie. Również w niedzielę weszła w życie korekta rocznego rozkładu jazdy pociągów.
O tym wydarzeniu więcej w najnowszym wydaniu Kolejowego Magazynu Filmowego ODJAZD.
Przewozy pasażerskie wstrzymano w 2000 roku, natomiast przewozy towarowe utrzymywano między Wrocławiem i Sobótką Zachodnią, a także na krótkim odcinku łączącym stację Świdnicę Przedmieście z Pszennem. Od lat dyskutowano nad przywróceniem połączeń pasażerskich, jednak krok ten uzależniano od przeprowadzenia gruntownego remontu linii, co wiązało się ze sporym wydatkiem. Do tematu rewitalizacji linii Wrocław Główny – Świdnica Przedmieście powrócono przed czterema laty, po uzyskaniu unijnego dofinansowania.
W niedzielę, o godzinie 6.12 pierwszy, planowy pociąg pasażerski wyruszył ze stacji Świdnica Miasto w kierunku Ślęży i Wrocławia, natomiast o godzinie 8.34 pierwszy szynobus dotarł do Świdnicy.
– Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego wzmacnia połączenia w obrębie Aglomeracji Wrocławskiej nie tylko przez otwarcie nowej linii do Świdnicy przez Sobótkę, ale także poprzez zwiększenie liczby połączeń na odcinku między Kątami Wrocławskimi a Wrocławiem Głównym. Skierowanie niektórych połączeń z Bielawy do Wrocławia przez Sobótkę nie wpłynie na komfort podróżnych na linii z i do Kątów Wrocławskich – dodatkowa para nadal odjedzie z podwrocławskiej gminy o godz. 10.39. Łącznie na linii z i do Kątów Wrocławskich pojawią się trzy nowe pary połączeń – wskazuje Bartłomiej Rodak, rzecznik Kolei Dolnośląskich.
Od 2 lipca składy osobowe z Wrocławia Głównego do Sobótki Zachodniej i Świdnicy Przedmieście będą wyposażone w pierwszy w Polsce wagon rowerowy. Na tych trzech stacjach będzie możliwość pozostawienia swojego jednośladu w specjalnie przystosowanym do tego wagonie.