Bolków, Chocianów, Chojnów, Gaworzyce, Głogów, Grębocice, Jawor, Krotoszyce, Kunice, Legnica, Legnickie Pole, Lubin, Męcinka, Miłkowice, Mściwojów, Paszowice, Pielgrzymka, Polkowice, Prochowice, Przemków, Radwanice, Rudna, Ruja, Ścinawa, Wądroże Wielkie, Zagrodno, Złotoryja

Zobacz z góry efekt prac 3.etapu zbiorczej drogi (FOTO)

LEGNICA. Coraz bardziej widoczne są prace na zbiorczej drodze południowej, a zakres prac wykonanych do tej pory najbardziej widoczne są dzięki fotografia robionym z góry.  Obecnie roboty ziemne prowadzone są między innymi w rejonie ronda przy ulicy Radosnej oraz na dojazdach do wiaduktu nad linią kolejową. Trwają prace związane z wykonaniem dolnych warstw konstrukcyjnych jezdni. Wykonywany jest również przepust na cieku Kopanina (okolice ronda przy ulicy Radosnej). W toku są przebudowy licznych kolizji elektroenergetycznych oraz kanału sanitarnego. 

Zobacz z góry efekt prac 3.etapu zbiorczej drogi (FOTO)

Zakres całej inwestycji , realizowany z podziałem na trzy części, obejmuje m.in.:

Część 1

- Budowę nowej drogi o parametrach klasy Z na odcinkach: od ul. Bystrej do ronda przy ul. Radosnej włącznie i drogi północ - południe od ronda przy ul. Radosnej do ronda przy ul. Piłsudskiego/Koskowickiej.

- Budowę drogi klasy L północ – południe, od ronda przy ul. Myrka do ronda przy ul. Radosnej.

- Przebudowę ul. Sportowców i ul. Bystrej wraz z parkingami.

Część 2

- Przebudowę ul. Sudeckiej od ronda przy tej ulicy do ronda przy ul. Sikorskiego włącznie.

Część 3

- Przebudowę ul. Okrężnej od. al. Rzeczypospolitej do ul. Bystrej i budowę nowego odcinka drogi klasy Z od ronda przy ul. Radosnej do ronda przy ul. Sudeckiej.

W ramach tej inwestycji powstaną nowe chodniki, ścieżki rowerowe, oświetlenie uliczne, sieci wodociągowe i inne. Jednym z najpoważniejszych zadań będzie budowa wiaduktu nad torami PKP.

Zbiorcza droga południowa ma dla miasta charakter strategiczny. Jej realizacja rozpoczęła się już w 2003 roku. Wtedy ulica Grabskiego przez ul. Reja połączona została ze Złotoryjską. Powstała dwujezdniowa droga. Trzy lata później ulicę Grabskiego przebudowano na odcinku od Kościuszki do Wojska Polskiego. Powstały dwie jezdnie, każda z dwoma pasami ruchu, obustronne chodniki, ścieżki rowerowe, oświetlenie uliczne, kanalizacja deszczowa, parkingi i tereny zielone.

W ramach przebudowy ulicy Jaworzyńskiej już w 2014 roku kontynuowano budowę zbiorczej drogi południowej w kierunku wschodnim. Ulica Grabskiego, od skrzyżowania z Wojska Polskiego, sięgnęła poza skrzyżowanie z Jaworzyńską.

W 2017 roku zakończył się etap drugi budowy zbiorczej drogi południowej. Powstała arteria od ul. Jaworzyńskiej do al. Rzeczypospolitej, wraz z mostem nad Kaczawą. Koszt tej inwestycji to około 60 mln zł. Zwyciężyła ona w prestiżowym krajowym plebiscycie Modernizacja Roku w kategorii drogi i mosty.

fot. GB 2023

Powiązane wpisy