W poniedziałek, 20 listopada br. rusza pierwszy etap przebudowy ul. Złotoryjskiej
LEGNICA. Przebudowa ulicy Złotoryjskiej jest jednym z priorytetowych zadań inwestycyjnych miasta. Zakres pierwszego etapu obejmuje przebudowę chodników oraz wymianę nawierzchni ulicy Złotoryjskiej na odcinku od ronda Unii Europejskiej do ulicy Ceglanej, a także przebudowę zjazdów w ulice Leśmiana, Ceglaną i Makuszyńskiego. Bezpieczeństwo przechodniów poprawi również nowy przystanek autobusowy z zatoką oraz bezpiecznym, oświetlonym przejściem zaopatrzonym w wysepki azylowe dla pieszych, który powstanie za zjazdem w ul. Ceglaną. W pierwszym etapie przebudowana zostanie jezdnia północna, która poszerzona będzie o nowy pas ruchu dla projektowanych lewoskrętów w ul. Leśmiana i Makuszyńskiego.
Koszt inwestycji wyniesie ok. 3 mln 413 tys. zł. Na realizację zadania Legnica otrzymała 1 436 268 zł dofinansowania z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg. W następnej kolejności planowany jest odcinek od ul. Gwarnej do przejścia podziemnego.
W ramach pierwszego etapu czasowej organizacji ruchu, od 20 listopada br., odcinek ul. Złotoryjskiej od Ronda Unii Europejskiej do ul. Ceglanej zostanie wyłączony z ruchu. Zakaz nie będzie dotyczył autobusów, służb miejskich, pojazdów obsługujących plac budowy oraz pojazdów zaopatrzenia sklepów.
Dla pozostałych uczestników ruchu zostały wyznaczone objazdy:
dla pojazdów jadących od strony Złotoryi i Huty Miedzi objazd poprowadzony będzie na Rondzie Unii Europejskiej skrętem w prawo w ul. Zachodnią, a dalej Jaworzyńską i ul. Grabskiego do skrzyżowania z ul. Złotoryjską,
dla mieszkańców przyległego do placu budowy osiedla budynków TBS dojazd od strony Huty zapewniony będzie przez dodatkowy lewoskręt w ciągu ul. Zachodniej i utwardzony odcinek do włączenia w ul. Orkana,
dla pojazdów jadących z kierunku centrum objazd wyznaczony jest przez ul. Grabskiego, a dalej Jaworzyńską, Zachodnią do Ronda Unii Europejskiej,
mieszkańcy osiedla TBS dojazd z centrum mają wyznaczony przez Aleję Zwycięstwa.
Alternatywną drogą do Huty Miedzi jest również ul. Chojnowska i ul. Zachodnia od węzła przy trasie S3 do Ronda Unii Europejskiej.
Rozwiązanie dla pierwszego etapu czasowej organizacji ruchu było uzgadniane ze służbami odpowiedzialnymi za bezpieczeństwo w ruchu drogowym i musiało uzyskać akceptację Policji oraz Wydziału Zarządzania Ruchem Drogowym. Taką akceptację zaproponowane rozwiązanie uzyskało we wszystkich wymienionych instytucjach.