Bolków, Chocianów, Chojnów, Gaworzyce, Głogów, Grębocice, Jawor, Krotoszyce, Kunice, Legnica, Legnickie Pole, Lubin, Męcinka, Miłkowice, Mściwojów, Paszowice, Pielgrzymka, Polkowice, Prochowice, Przemków, Radwanice, Rudna, Ruja, Ścinawa, Wądroże Wielkie, Zagrodno, Złotoryja

Rozkopali, źle zabezpieczyli i zniknęli. Drogowe niechlujstwo (FOTO)

LEGNICA. Od tygodnia nie było robotników na remontowanym odcinku ul. Piłsudskiego u zbiegu ul. Sudeckiej. A dokładnie chodzi o rozpoczętą na początku maja br. inwestycję obejmująca przebudowę ścieżek rowerowych na odcinku od ulicy Gojawiczyńskiej do skrzyżowania z ulicą Sudecką od strony północnej oraz od ulicy Okulickiego do skrzyżowania z ulicą Sudecką po stronie południowej. Po dwóch miesiącach robót nagle zniknęli budowlańcy, również sprzęt, który parkował przy stacji Falcon, a pozostały niezabezpieczone miejsca robót - przystanek autobusowy, chodnik czy wejście na pasy przejścia dla pieszych.

Rozkopali, źle zabezpieczyli i zniknęli. Drogowe niechlujstwo (FOTO)

Zniecierpliwieni sytuacją mieszkańcy Piekar zwrócili się ze skargą do Prezydenta Miasta Legnicy i jego zastępcy. Jeden z nich napisał ''Drodzy Panowie, a co z chodnikami i ścieżką rowerową przy ulicy Piłsudskiego?? Kampania wyborczą się skończyła i już nie ma na kim się przejechać to olewacie temat!! Od 4 tygodni jest wszystko rozkopane, nie dokończone i jakoś o tym nikt nic nie pisze!! A ludzie ciągle o tym piszą w komentarzach.''

Największym problemem, poza przerwanymi pracami i rozkopanymi chodnikami, jest to, że podczas robót na tych odcinkach nie zostały zabezpieczone niektóre miejsca, z których nadal korzystają piesi. Do tej pory przystanek autobusowy na wysokości ul. Okulickiego, gdzie całkowicie rozkopano chodnik, nie jest bezpieczny dla wysiadających z autobusów pasażerów. Przed wiatą, jak piszą czytelnicy, długo była tam po prostu wielka dziura. Choć w tej chwili wyłożono chodnikiem małe przejście, to jednak obok nadal jest tam dół, do którego może wpaść. Trzeba liczyć, że pasażerowie MPK przy wysiadaniu z autobusu zauważą dziurę przed wiatą lub rozważny kierowca autobusu nie otworzy tylne drzwi.

Nie lepiej jest przy przejściu na skrzyżowaniu ul. Piłsudskiego z ul. Sudecką - tam tuż przy krawężniku również jest niezasypany wykop.

Oba te miejsca stwarzają realne zagrożenie dla zdrowia pieszych - o wypadek wcale nie trudno.

Inne rzeczy świadczące o niedbałości wykonawcy inwestycji to pozostawione wiadro po farbie na ulicy, powywracane stojaki, niezabezpieczone drzewa przed pracami (dwa z nich z korzeniami odkrytymi są już lekko uschnięte) czy wybita szyba w wiacie na przystanku.

Liczymy, że władze miasta zainteresują się sytuacją i sposobem wykonywania prac przez wykonawcę, nie tylko pod kątem czasu realizacji inwestycji, ale i zabezpieczenia przez skutkami niewłaściwego ich przebiegu pod kątem ochrony użytkowników drogi.

Jeśli chodzi o samą inwestycję - modernizację ścieżek rowerowych na odcinku od ulicy Poli Gojawiczyńskiej do skrzyżowania z ulicą Sudecką od strony północnej oraz od ulicy Okulickiego do skrzyżowania z ulicą Sudecką po stronie południowej, jest to kontynuacja rozpoczętej 4 lata temu modernizacji dróg rowerowych od Ronda Niepodległości do skrzyżowania Piłsudskiego z ul. Wierzyńskiego. W ramach obecnej inwestycji, oprócz remontu drogi dla rowerów, przebudowane będą także chodniki w obrębie skrzyżowań przejść dla pieszych wraz z przejazdami dla rowerzystów i perony przystanków autobusowych. Nowe ścieżki będą miały nawierzchnię asfaltową, a chodniki z kostki betonowej.

Zadanie zostało dofinansowane kwotą 866 160 zł z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg. Termin zakończenia prac planowany jest na przełom lipca i sierpnia.

Fot. Ewa Jakubowska

Powiązane wpisy