Bolków, Chocianów, Chojnów, Gaworzyce, Głogów, Grębocice, Jawor, Krotoszyce, Kunice, Legnica, Legnickie Pole, Lubin, Męcinka, Miłkowice, Mściwojów, Paszowice, Pielgrzymka, Polkowice, Prochowice, Przemków, Radwanice, Rudna, Ruja, Ścinawa, Wądroże Wielkie, Zagrodno, Złotoryja

ZDM wybierze nowego wykonawcę ścieżek na al. Piłsudskiego. Lepiej późno niż wcale

LEGNICA. Zarząd Dróg Miejskich zmuszony był odstąpić od współpracy z firmą Masy Polskie - Wykonawcy ścieżek rowerowych na al. Piłsudskiego. Nieoficjalnie powodem tej sytuacji jest utrata płynności finansowej przez firmę realizująca inwestycję.

Przypomnijmy: na realizację zadania Masy Polskie miały czas do 22 lipca. Niestety, firma pomimo wielokrotnego wezwania do wywiązania się z umowy i mimo składanych deklaracji, nie realizowała powierzonych jej prac. ZDM odstąpił więc od umowy z tym Wykonawcą i przystąpił do inwentaryzacji stanu placu budowy.

ZDM wybierze nowego wykonawcę ścieżek na al. Piłsudskiego. Lepiej późno niż wcale

Wczoraj Zarząd Dróg Miejskich przejął jednostronnie z udziałem Inspektora Nadzoru plac budowy. Następnym krokiem będzie dokładne naliczenie kar umownych wynikających z niedotrzymania warunków umowy przez Wykonawcę i ostateczne rozliczenie zadania. Jednocześnie trwa procedura wyłonienia nowego Wykonawcy przebudowy ścieżek rowerowych na al. Piłsudskiego. W najbliższych dniach prowadzone będą negocjacje z podmiotami, które brały udział w postępowaniu przetargowym na realizację tej inwestycji, aby jak najszybciej ją dokończyć.

Lepiej późno niż wcale chociaż i tak naszym zdaniem obecne władze miasta zareagował zdecydowanie za późno...

O problemach z realizacją inwestycji sygnalizowaliśmy na naszych łamach w czerwcu br. Największym problemem, poza przerwanymi pracami i rozkopanymi chodnikami, jest to, że podczas robót na tych odcinkach nie zostały zabezpieczone niektóre miejsca, z których nadal korzystają piesi. Do tej pory przystanek autobusowy na wysokości ul. Okulickiego, gdzie całkowicie rozkopano chodnik, nie jest bezpieczny dla wysiadających z autobusów pasażerów. Przed wiatą, jak pisali do nas Czytelnicy, długo była tam po prostu wielka dziura.

Choć w tej chwili wyłożono chodnikiem małe przejście, to jednak obok nadal jest tam dół, do którego może wpaść. Trzeba liczyć, że pasażerowie MPK przy wysiadaniu z autobusu zauważą dziurę przed wiatą lub rozważny kierowca autobusu nie otworzy tylne drzwi.

Nie lepiej było przy przejściu na skrzyżowaniu ul. Piłsudskiego z ul. Sudecką - tam tuż przy krawężniku również jest niezasypany wykop. I tak dalej, dalej...

Jeśli chodzi o samą inwestycję - modernizację ścieżek rowerowych na odcinku od ulicy Poli Gojawiczyńskiej do skrzyżowania z ulicą Sudecką od strony północnej oraz od ulicy Okulickiego do skrzyżowania z ulicą Sudecką po stronie południowej, jest to kontynuacja rozpoczętej 4 lata temu modernizacji dróg rowerowych od Ronda Niepodległości do skrzyżowania Piłsudskiego z ul. Wierzyńskiego. W ramach obecnej inwestycji, oprócz remontu drogi dla rowerów, przebudowane będą także chodniki w obrębie skrzyżowań przejść dla pieszych wraz z przejazdami dla rowerzystów i perony przystanków autobusowych. Nowe ścieżki będą miały nawierzchnię asfaltową, a chodniki z kostki betonowej.

Zadanie zostało dofinansowane kwotą 866 160 zł z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg. Termin zakończenia prac był planowany jest na koniec lipca . Już wiem jaki jest finał drogowego niechlujstwa...

Powiązane wpisy