Bolków, Chocianów, Chojnów, Gaworzyce, Głogów, Grębocice, Jawor, Krotoszyce, Kunice, Legnica, Legnickie Pole, Lubin, Męcinka, Miłkowice, Mściwojów, Paszowice, Pielgrzymka, Polkowice, Prochowice, Przemków, Radwanice, Rudna, Ruja, Ścinawa, Wądroże Wielkie, Zagrodno, Złotoryja

Ścieżka rowerowa połączyła gminę Lubin z gminą Chocianów

GMINA LUBIN.  Gmina zarządzana skutecznie przez wójta Tadeusza KIELANA staje się liderem inwestycji pn. Dolnośląska Cyklostrada....Symbolicznym przecięciem wstęgi oddano do użytku nowy odcinek ścieżki rowerowej, która będzie częścią Dolnośląskiej Cyklostrady i jednocześnie połączy gminę Lubin z gminą Chocianów. To trasa biegnąca śladem dawnych torów kolejowych.

I właśnie przy byłej stacji PKP, gdzie przed kilkoma laty zakończył się pierwszy etap budowy ścieżki symbolicznie oddano do użytku kolejny odcinek. Wstęgę wraz z wójtem i rowerzystami przecinał poseł Krzysztof Kubów, minister w kancelarii premiera.

Ścieżka rowerowa połączyła gminę Lubin z gminą Chocianów

– To nowy, kilometrowy odcinek, który biegnie do granic gminy Lubin. W sąsiedniej gminie Chocianów realizowany jest dalszy etap tej inwestycji. Mam nadzieję, że uda nam się po jej zakończeniu zorganizować spotkanie mieszkańców i propagować międzygminny rozwój turystyki rowerowej – mówi wójt Tadeusz Kielan.

Z rozbudowy ścieżki zadowolona jest także sołtys Alina Majewska i radny Tomasz Fuczek, a najbardziej dzieci z miejscowej szkoły, które na co dzień często jeżdżą rowerem. Warto przy tej okazji przypomnieć, że gmina od kilku lat przekazuje czwartoklasistom kaski rowerowe, z których uczniowie korzystają na co dzień.

Oddany do użytku odcinek, to w praktyce drugi etap budowy ścieżki rowerowej Obora – Szklary Górne. Kosztował ponad 980 tysięcy złotych. Ma nawierzchnię bitumiczną o szerokości 2 m i długość 1100 m.

Wcześniej informowaliśmy, że gmina podjęła decyzję o przekazaniu pomocy finansowej zarządowi województwa dolnośląskiego na opracowanie dokumentacji projektowej budowy sieci trasy rowerowej w ramach Dolnośląskiej Cyklostrady.

Tym samym będziemy współfinansować powstanie tzw. Trasy Miedzianej. Powstająca dokumentacja ma dotyczyć odcinka 6,5 km na terenie gminy. Koszt opracowania dokumentacji został oszacowany na kwotę 332 000zł, wartość pomocy finansowej gminy na realizację tego zadania wynosi 166 000 zł, co stanowi 50% wartości szacunkowej.

Wzrost ruchu rowerowego na terenie gminy Lubin powoduje konieczność rozwoju sieci infrastruktury rowerowej. Rozbudowa tras rowerowych, wpłynie na poprawę bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów oraz zwiększenie atrakcyjności rekreacyjnej i turystycznej gminy.

Powiązane wpisy